توضیح محصول چگونه منجر به فروش می‌شود

دسته‌بندی:

توضیح محصولی که به خوبی نوشته شده باشد نقشی کلیدی در تجربه‌ی مشتری از وب سایت دارد. احساسات آنها را برمی‌انگیزد و حس اعتماد و ترغیب به خرید را در آنها ایجاد می‌کند. اما توضیح محصول خوب، نقش مهم دیگری هم دارد: هدایت ترافیک به وب سایت شما.

گوگل به توضیحات محصولی که با جزئیات نوشته شده باشد، علاقه‌ی زیادی دارد. نوشتن توضیحات کاربردی برای هر یک از محصولات ممکن است کار طاقت‌فرسایی به نظر برسد اما کامل کردن این مرحله شانس شما برای پیدا شدن توسط مشتریان احتمالی را بالا می‌برد و در طولانی مدت برای رسیدن به موفقیت حیاتی است.

۱. توضیح محصول منحصربه‌فرد و کاربردی بنویسید

استفاده‌ی مستقیم از اطلاعاتی که سازنده‌ی محصول ارائه کرده است ایده‌ی خوبی نیست. اگر این کار را بکنید، احتمال این که توضیحات محصول شما مثل سایت های مشابه و رقیب شود، بسیار زیاد است. این کار بدست آوردن رتبه‌ی جست‌وجوی خوب را مشکل می‌کند و گاهی رسیدن به رتبه‌های بالا غیر ممکن می‌شود. در موارد بسیاری صفحه‌ی کالای شما از نتایج جست‌وجو خارج می‌شود.

علاوه بر این، بیشتر سازندگان در توضیح محصولات فقط به بیان ویژگی‌های اصلی می‌پردازند. این کار برای جذب خریدهای منطقی مفید است، اما آدم‌ها بر اساس احساساتشان خرید می‌کنند. آنها دنبال یک محصول بخصوص هستند که زندگی آنها را به نحوی راحت‌تر کند، در زمان صرفه‌جویی کند،  باعث شود خوب به نظر برسند، سرگرمشان کند، یا مشکلاتشان را حل کند. اینها همه دلایلی احساسی است که بر اساس آنها یک محصول خریده می‌شود. حقایقی مثل اطلاعات دقیق در مورد سایز، رنگ، جنس و غیره به تقویت فروش کمک می‌کند.

سعی کنید منحصربه‌فرد باشید و توضیحات محصولاتی بنویسید که مفید و سودمند باشد. کمک کنید تا مشتریان بتوانند زندگی‌شان را با این محصول تصور کنند. خلاق باشید اما معتبر. به آنها نگویید یک جفت کفش زندگی آنها را تغییر می‌دهد. به آنها نشان دهید که این کفش باعث می‌شود بهتر به نظر برسند و احساس بهتری پیدا کنند. این که زانوهایشان را تقویت می‌کند، کمر دردشان را بهبود می‌دهد و در عین حال به سریع‌تر دویدن آنها کمک می‌کند. از عکس محصولات برای تقویت ادعای خود استفاده کنید. با شناخت بهتر مشتریان و نحوه‌ی صحبت کردن آنها، یاد بگیرید چگونه به طور مستقیم با آنها در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید: چگونه می‌توان توصیف محصولی خوب نوشت

۲. گزارش ابزارهای آمارگیری خود را بررسی کنید

یکی از بهترین روش‌هایی که می‌توانید از طریق آن مطمئن شوید که زبان شما با مشتریانتان یکی است، بررسی گزارش‌های جست‌وجوی آنها در وب‌سایت است. در حالی که این اطلاعات از طریق ابزارهایی مثل Google Analytics به راحتی در دسترس شما قرار می‌گیرند، خیلی از کسب و کارها راه‌اندازی و بررسی آنها را گیج‌کننده و ترسناک می‌دانند.

داشتن این اطلاعات، نوشتن یک توضیح محصول تاثیرگذار را راحت می‌کند. به علاوه استفاده از کلمات کلیدی موجود در گزارش‌های جست‌وجو در توضیحات محصول، کمک می‌کند رتبه‌تان در گوگل افزایش یابد.

دانلود کنید: آمارگیری تجارت الکترونیک برای تازه‌کارها

۳. مشتری ایده‌آل خود را بشناسید

یک توضیح محصول باید طوری عمل کند که فروش در مغازه‌های فیزیکی اتفاق می‌افتد. باید حاوی تمام اطلاعات ضروری باشد که یک خریدار را به خرید جلب می‌کند.
همانطور که منحصربه‌فرد بودن اطلاعات ارائه شده بسیار مهم است، نحوه‌ی ارائه‌ی آن برای بازار هدف نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.
تاثیرگذارترین توضیح محصول به راحتی با مشتری ایده‌آل شما و شخصیت او ارتباط برقرار می‌کند. برای مثال، در یک فروشگاه دخترانه از تعاریف و لحن متفاوتی نسبت به یک فروشگاه لباس‌های بارداری استفاده می‌کنید.

وقتی که مشغول نوشتن توضیحات برای محصولتان هستید، داشتن اطلاعات کامل در مورد مشتریان مورد نظرتان می‌تواند بسیار مفید باشد. آیا از طنز استقبال می‌کنند؟ از چه اصطلاحات و  مخفف‌هایی برای توصیف محصول شما استفاده می‌کنند؟ این مشتری اگر در یک فروشگاه واقعی حضور داشت چه سوالاتی در مورد محصول می‌پرسید؟ پاسخ به این سوالات و سوالات مشابه به شما برای توسعه‌ی شخصیت خریدار (پرسونا) کمک می‌کند و در طولانی مدت برای نوشتن هر گونه توضیحاتی می‌تواند مفید باشد.

به یاد داشته باشید شما هیچوقت نمی‌خواهید مشتری وب‌سایت شما را ترک کند. بلکه می‌خواهید به دلایل مختلف دوباره به فروشگاه بازگردد. نوشتن توضیحات محصول منحصربه‌فرد و ساده که به صورت مستقیم با مخاطبان هدف صحبت کند، برای تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان دائمی به شما کمک زیادی می‌کند.

بیشتر بخوانید: چه عناصری باید در صفحه‌ی محصول باشند؟

 

به دنبال مسیر مناسب برای فروشگاه خود هستید؟

همیشه اول با حرفه‌ای‌ها مشورت کنید.

پیام و یا پرسش‌تان را بنویسید.