ارسال کالا در تجارت الکترونیک و ۶ نکته‌ی مهم درباره‌ی آن

دسته‌بندی:

اگر کسب‌وکار شما فروش آنلاین است، کاملاً ضروری است که هر چه می‌توانید در مورد ارسال کالا دانش کسب کنید. یک درک جامع از چگونگی ارسال کالا و همه‌ی چیزهایی که به آن مربوط می‌شود، ستون فقرات تجارت الکترونیک است.

ارسال خوب یا بد می‌تواند کسب‌وکار شما را موفق کند یا شکست دهد.

 

وقتی ارسال را درست انجام دهید، بعید است که بیشتر مشتریان متوجه آن شوند. اما مطمئن باشید که اگر اشتباهی پیش بیاید حتماً متوجه آن خواهند شد.

اگر می‌خواهید در تجارت الکترونیک موفق شوید، یاد بگیرید چگونه محصولات را ارسال کنید.

۱. ارسال به موقع کالا

هنگامی که یک مشتری سفارش خود را در فروشگاه اینترنتی ثبت می‌کند، معطل نکنید! محصول را بلافاصله بسته‌بندی کنید؛ در صورت امکان در همان روز. اگر یک هفته طول بکشد تا سفارش مشتریان را ارسال کنید، آنها ناراضی می‌شوند. طراحی یک سیستم برای حمل سریع و کارآمد، مشتریان شما را خوشحال و راضی خواهد کرد و مشتری خوشحال حتماً به فروشگاه شما برمی‌گردد.

 

۲. ارسال رایگان کالا

راه‌های متعددی برای ایجاد انگیزه در مشتریان برای خرید از فروشگاه آنلاین شما وجود دارد. یک راه کوپن تخفیف است. راه دیگر ارائه‌ی ارسال رایگان است.

اگرچه در نگاه اول ممکن است به نظر برسد ارائه‌ی ارسال رایگان به سود شما صدمه می‌زند، احتمالاً در بلندمدت متوجه می‌شوید که اگر هزینه‌های حمل‌ونقل را حذف کنید، مشتریان مایل به صرف هزینه‌ی بیشتری در فروشگاه شما هستند. در نهایت این کار هزینه‌های ارسال شما را پوشش خواهد داد و حتی ممکن است سود خود را افزایش دهید.

هر کاری که انجام می‌دهید، سعی نکنید سیاست ارسال خود را به وسیله‌ای برای کسب سود تبدیل کنید. اگر سعی کنید از ارسال پول بدست بیاورید، مشتری می‌فهمد و ناراضی خواهد شد. فروش آنلاین یعنی باید سعی کنید مشتری را خوشحال نگه دارید.

 

۳. محاسبه‌ی هزینه‌های ارسال کالا

اگر درست تحقیق نکنید ممکن است بر سر ارسال، پول از دست بدهید.

منتظر نمانید سفارش بگیرید تا در مورد روش‌های ارسال تحقیق کنید. چگونگی ارسال سفارش‌ها را از قبل مشخص کنید. جزئیات دقیق چگونگی ارسال کالاها و هزینه‌ای را که برای شما می‌تراشد بدانید.

بسته‌بندی برای محصول شما ضروری است. اگر محصول شما در جعبه‌ای فرستاده شود که برای آن خیلی بزرگ است، یک جای کار می‌لنگد. ببینید چه چیزی برای محصولتان بهترین است. این شامل اندازه‌ی جعبه، مواد بسته‌بندی و دستورالعمل بسته است.

اگر فروشگاه آنلاین شما به طور منظم ارسال انجام می‌دهد، خوب است تحقیق کنید که آیا می‌توانید به خدمات‌دهنده‌ی خود نرخ کمتری بپردازید. اگر به طور مرتب برای ارسال کالاهای فروشگاه اینترنتی خود از آنها استفاده کنید، ممکن است به شما تخفیف بدهند.

در این آدرس می‌توانید هزینه‌ی ارسال بسته‌ها و خدمات مختلف پستی در ایران را محاسبه کنید:http://parcelprice.post.ir

اگر ارسال بین‌المللی دارید، خدمات ارسال محبوب در آن منطقه را در نظر بگیرید. در اینجا می‌توانید هزینه‌ی ارسال برای کانادا، استرالیا و انگلیس را محاسبه کنید.

کانادا: Con-Way Freight، Purolator

استرالیا: PackSend، AusPost

بریتانیا: Royal Mail

 

۴. شفاف باشید

شفافیت برای سیاست ارسال ضروری است. با مشتریان خود در مورد چگونگی ارسال کالاها صریح باشید و پیشاپیش همه چیز را بگویید. کاری نکنید که مجبور شوند در پیچ و خم صفحات بگردند و یا در سایت شما ثبت‌نام کنند تا بتوانند سیاست ارسال را ببینند. این کار فروش را افزایش نخواهد داد بلکه فقط آنها را آزار می‌دهد و به طور بالقوه به قیمت از دست دادن مشتری تمام می‌شود.

به پیگیری‌های بعدی فکر کنید. برای مثال ارسال اعلان‌های ارسال، ردیابی اطلاعات و  نظیر آن را در نظر بگیرید. هر چه خریدار اطلاعات بیشتری داشته باشد، تعارض کمتری پیش می‌آید.

۵. بیمه‌ی حمل‌ونقل کالا

هنگامی که در مورد ارسال صحبت می‌کنیم بیمه ایده‌ی خوبی است. فروش آنلاین همیشه شامل ریسک است، اما بهترین کار به حداقل رساندن خطرات است.

قضاوت در مورد زمان و جایی که به بیمه نیاز است با شماست. اما اگر یک بسته در ارسال از بین برود یا آسیب ببیند، نباید مجبور شوید از جیب خود ضرر پیش آمده را جبران کنید. می‌توانید انتخاب کنید که همه‌ی بسته‌های ارسالی یا فقط محصولات گران‌قیمت را بیمه کنید. اگر در مورد هزینه نگران هستید، می‌توانید هزینه‌ی بیمه را به مشتری واگذار کنید. اما اگر این کار را می‌کنید، حتماً برای مشتری در قسمت سیاست ارسال توضیح دهید.

۶. ارسال بین‌المللی کالا

ارسال بین‌المللی می‌تواند کمی پیچیده‌تر از ارسال داخلی باشد. هنگام تصمیم‌گیری در مورد چگونگی ارسال بین‌المللی کالا، حتماً مشکلات بالقوه را در نظر بگیرید. این نوع ارسال خیلی گران‌تر است، به لحاظ کلاه‌برداری در معرض خطر بیشتری هستید و در مجموع عدم اطمینان بیشتری وجود دارد.

از سوی دیگر، ارائه‌ی ارسال بین‌المللی کسب‌وکار شما را به روی جهان باز می‌کند، شما را به یک بازار بزرگ‌تر نشان می‌دهد و بنابراین به طور بالقوه سود بیشتری نصیب فروشگاه آنلاین شما می‌کند.

نتیجه:

برای تصمیم‌گیری در مورد نحوه‌ی حمل کالا در تجارت الکترونیک باید به سوالات مهمی پاسخ دهید. پس هنگامی که شروع به طراحی یک سیاست ارسال می‌کنید، سؤالات اساسی زیر را از خودتان بپرسید:

  • ارسال چقدر برای من هزینه دارد؟
  • آیا می‌خواهم ارسال رایگان به مشتریانم ارائه کنم؟
  • چگونه بسته‌های خودم را بیمه می‌کنم؟
  • آیا ارسال بین‌المللی ارزش خطرات آن را دارد؟

بیشتر بخوانید: چگونگی اصلاح سفارش‌های معیوب

 

کتاب رایگان

«استراتژی قیمت‌گذاری هوشمندانه برای بالا بردن وفاداری مشتری»

پیام و یا پرسش‌تان را بنویسید.