چگونگی اصلاح سفارش‌های معیوب

دسته‌بندی:

همه‌ی فروشگاه‌ها نهایت تلاش‌شان را می‌کنند تا به انتظارات مشتری پاسخ دهند یا از آن فراتر بروند، اما اشتباه اجتناب‌ناپذیر است. داشتن طرحی برای روبرو شدن با این اشتباهات و اصلاح سفارش‌های معیوب این امکان را به شما می‌دهد تا یک تجربه‌ی بد را به تجربه‌ای بسیار مثبت تبدیل کنید.

اصلاح سفارش چیست؟

اصلاح سفارش فرایندی است که در طی آن هر نوع اشتباهی که در سفارش مشتری وجود داشت اصلاح شود. اغلب اولین قدم عذرخواهی است و بعد فرایندی چند مرحله‌ای برای دادن اطمینان به مشتری که سفارش او در اولین فرصت اصلاح می‌شود.

چه کارهایی بعد از اشتباه باید انجام داد؟

اگر در فروشگاه اینترنتی شما اشتباه کوچکی رخ داد، اولین کار پیدا کردن خطای رخ‌داده است. در یک تراکنش مشتری کمترین دخالت را دارد و فقط اطلاعات کارت بانکی را وارد می‌کند. به احتمال زیاد در پلتفرم تجارت الکترونیک شما تمهیداتی برای تشخیص خطای کاربر وجود دارد که رخ دادن خطا از طرف آنها را به حداقل می‌رساند. برای مثال اگر مشتری سایز محصولی که می‌خواهد بخرد را وارد نکند یا اطلاعات کارت اعتباری‌اش را نادرست وارد کند، پلتفرم پیام خطای مناسبی نمایش می‌دهد تا مشتری آن را اصلاح کند.

پس از آن که خطا پیدا شد، باید این کارها را انجام بدهید:

  • از مشتری به خاطر خطای ایجاد شده عذرخواهی کنید و بگویید چطور و چه موقع مشکل را برطرف خواهید کرد.
  • با شرکت همکار یا اعضای تیم صحبت کنید تا مشکل را برطرف کنند.
  • در همان زمانی که قول داده‌اید به مشکل مشتری رسیدگی کنید.
  • به مشتری یک امتیاز یا انگیزه، مثل تخفیف در خرید بعدی یا نظیر این پیشنهاد دهید تا رابطه‌تان با او حفظ شود.

چطور می‌توان خطا را کاهش داد

درحالی که محال است بتوانید تمام مشکلات موجود را از بین ببرید، می‌توانید سعی کنید تعداد دفعاتی که اشتباه رخ می‌دهد را کاهش دهید. جلوگیری از خطاها آسان‌تر از اصلاح سفارش‌های معیوب است. یکی از بهترین راه‌ها استفاده از پلتفرمی است که فرایند تسویه‌ی آزموده‌شده و بدون مشکلی دارد. اهمیت دادن به فرایند تسویه اولین قدم در راه کاهش خطاهای احتمالی است.

بعد، باید امکان ارسال ساده را فراهم کنید. یکی از بزرگترین اشتباه‌هایی که کسب و کارهای تجارت الکترونیک انجام می‌دهند، محدود کردن گزینه‌های ارسال است. یک ارائه‌دهنده‌ی خدمات ارسال نمی‌تواند پاسخگوی تمام نیازهای یک کسب و کار، یا دست کم شرکت‌های در حال رشد باشد. یک استارتاپ کوچک به احتمال زیاد مشکلی با یک نوع ارسال پیدا نمی‌کند، اما اگر می‌خواهید توسعه پیدا کنید، باید بیش از یک گزینه‌ی ارسال داشته باشید. خطا در ارسال یکی از رایج‌ترین انواع اشتباهات است که مجبورتان می‌کند فرایند خود را بازنگری و اصلاح کنید.

 

به دنبال مسیر مناسب برای فروشگاه خود هستید؟

همیشه اول با حرفه‌ای‌ها مشورت کنید.

پیام و یا پرسش‌تان را بنویسید.