افزایش درآمد از فروش و ۵ استراتژی مبتنی بر تحقیقات

دسته‌بندی:

وبسایت شما بدون آگاهی و ترافیک هیچگاه نمی‌تواند بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کند. از طرف دیگر اغلب کسب‌وکارها تمرکز زیادی بر ورود ترافیک دارند و سرمایه‌ی ناچیزی را صرف تبدیل کردن مشتریان می‌کنند.
بر اساس تحقیقی از Eisenberg Holdings کسب‌وکارها به ازای هر ۹۲ دلاری که به طور میانگین صرف جذب آدم‌ها می‌کنند، فقط ۱ دلار به تبدیل مشتریان اختصاص دارد. این نرخ پایین شرکت‌ها را توضیح می‌دهد (که به طور میانگین کمتر از ۳.۵ درصد است). همچنین توضیح می‌دهد که چرا تولید درآمد و سودآور باقی ماندن از بزرگترین چالش‌های کسب‌وکارهای امروزی است. خوشبختانه کسب‌وکار شما می‌تواند سود بیشتری کند. اینها پنج استراتژی مبتنی بر تحقیقات هستند که می‌توانند به افزایش درآمد از فروش منجر شوند.

۱. بازاریابی ایمیلی هوشمند و شخصی‌سازی‌شده

تحقیقات نشان می‌دهد ایمیل، موثرترین کانال بازاریابی است. اطلاعاتی که Direct Marketing Association منتشر کرده است نشان می‌دهد می‌توانید از ایمیل‌ها انتظار داشته باشید تا ۳۸ برابر بازگشت سرمایه نصیب شما کنند. تحقیق دیگری از Monetate، که بیش از ۵۰۰ میلیون تجربه‌ی خرید را تحلیل کرده است، نشان می‌دهد ایمیل (با سهم ۳.۹ درصد) از مجموع موتورهای جستجو (با ۱.۹۵ درصد) و شبکه‌های اجتماعی (با ۰.۷۱ درصد) بیشتر تضمین کننده‌ی فروش است.

اگر هنوز در بازاریابی ایمیلی سرمایه‌گذاری نکرده‌اید، بهتر است آن را شروع کنید. زیرا این کار می‌تواند درآمد شما را دو برابر کند. وقتی شروع کردید، یک قدم فراتر بروید و ایمیل‌ها را شخصی‌سازی کنید. موسسه‌ی Marketing Sherpa نشان می‌دهد شخصی‌سازی ایمیل‌ها می‌تواند فروش شما را تا ۲۰۸ درصد بالا ببرد.

۲. محصولات پرفروش و محصولات مرتبط

تحقیقات نشان می‌دهد محصولات پرفروش (upselling) و محصولات مرتبط (cross-selling) دو تا از موثرترین روش‌های افزایش درآمد از فروش هستند. آمازون در مقطعی توانست تا ۳۵ درصد درآمد خود را با استفاده از محصولات مرتبط افزایش دهد. در سال ۲۰۱۴ هم JetBlue موفق شد تنها با استفاده از محصولات پرفروش ۱۹۰ میلیون دلار درآمد کسب کند. یکی از پلتفرم‌های تجارت الکترونیک اجتماعی به نام Viral Style هم می‌گوید فعال کردن محصولات پرفروش می‌تواند «میانگین سود شما را بین ۱۵ تا ۲۵ درصد افزایش دهد».

دو تا از مهم‌ترین چالش‌های محصولات پرفروش و محصولات مرتبط، ارتباط و زمان‌بندی است. اطمینان حاصل کنید که سیستم مدیریت محتوای شما توانایی برقراری ارتباط میان محصولات را داشته باشد. در این صورت پیشنهاد محصول بهتر یا یک بسته‌بندی از محصول با تخفیف، بر اساس گشت و گذار بازدیدکنندگان سایت و در نتیجه معنادار خواهد بود.

ممکن است نشان دادن محصول پیشنهادی در صفحه‌ی محصول به مذاق بعضی از مشتریان خوش نیاید. می‌توانید کاری کنید که محصولات پیشنهادی تنها در هنگام تسویه نمایش داده شوند.

۳. اعتبار خود را افزایش دهید

اعتبار و اعتمادسازی نقش مهمی در تصمیم‌گیری برای خرید دارند. و اگر نتوانید اطمینان مشتریان را جلب کنید، کسب‌وکار شما با خطر شکست روبرو خواهد شد.
راه‌های زیادی برای جلب اعتماد و افزایش اعتبار کسب‌و‌کار شما وجود دارد (و هر ۵ استراتژی مطرح شده در این مقاله این کار را انجام می‌دهند). چند تا از این راه‌ها اینها هستند:
فعال کردن SSL: فعال کردن SSL فروش شما را تا حد زیادی بالاتر می‌برد. وقتی آدم‌ها علامت سبز رنگ و عبارت «HTTPS» را در کنار آدرس شما ببینند، با احتمال بیشتری خرید می‌کنند.

از نمادهای امنیت استفاده کنید: تحقیقات نشان می‌دهد نمایش نمادهای امنیت اصلی‌ترین دلیل اطمینان به وبسایت و فروشگاه شماست. نمایش نمادهای آشنا اعتبار شما را نشان می‌دهد و مشتریان برای خرید اطمینان بیشتری می‌کنند.
آدرس و شماره تلفن خود را در معرض دید قرار دهید: داده‌های موجود نشان می‌دهند نمایش یک شماره تلفن و آدرس پستی در وبسایت فروش را تا ۵ درصد افزایش می‌دهد.
در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید: حتی اگر فروشگاهی فیزیکی دارید اگر در شبکه‌های اجتماعی ردی از شما نباشد، فرصت‌های زیادی را از دست می‌دهید. علاوه بر خود وبسایت، در تمام شبکه‌های اجتماعی مهم هم باید حضوری فعال داشته باشید.

۴. سرعت وبسایت را افزایش دهید

فکر می‌کنید در غول تجارت الکترونیک مثل آمازون، یک ثانیه تاخیر در بارگذاری صفحات چقدر خسارت در پی دارد؟ هر سال حدود ۱.۶ میلیارد دلار. بله. هر سال! و این فقط آمازون نیست که این مشکل را دارد. تخمین زده می‌شود هر یک ثانیه تاخیر در هر وبسایتی تا ۷ درصد تبدیل را کاهش می‌دهد.
آدم‌ها دیگر نمی‌توانند برای باز شدن یک صفحه‌ی وب زمان زیادی صبر کنند. صفحات وبسایت کند در صنعت تجارت الکترونیک امریکا هر سال حدود ۵۰۰ میلیارد دلار خسارت به بار می‌آورد.

با سریعتر کردن سرعت بارگذاری صفحات فروش تغییر محسوسی خواهد کرد. اطلاعاتی که Gomez از مانیتور کردن اطلاعات واقعی کاربرانِ ۳۳ خرده‌فروشی بزرگ به دست آورده است نشان می‌دهد، کاهش زمان بارگذاری صفحات از ۸ ثانیه به ۲ ثانیه، نرخ تبدیل را تا ۷۴ درصد افزایش می‌دهد.

۵. از آدم‌های بانفوذ کمک بگیرید

آزمایش‌های میلگرام (Milgram Experiment) در سال ۱۹۶۳ توسط روانشناسان دانشگاه ییل برای مشاهده‌ی میزان پیروی آدم‌ها از افراد بانفوذ طراحی شد. این تحقیق نشان داد حدود ۶۰ درصد آدم‌ها حتی در صورت آسیب رساندن به دیگران، به این افراد وفادار باقی می‌مانند.
خوشبختانه تبدیل کردن بازدیدکنندگان وبسایت‌تان به مشتری به هیچکس آسیبی نمی‌رساند و استفاده از قوانین پیروی انسان‌ها برای افزایش اعتبار و درآمد فروشگاه آسان است.

فقط کافی است فرد بانفوذی و پذیرفته‌شده‌ای بیابید که محصول شما را معرفی کند. با این کار درآمدتان دو تا سه برابر می‌شود. همین اتفاق برای Weight Watchers افتاد.
وقتی اوپرا وینفری (Oprah Winfrey) گفت که در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده است، ارزش سهام Weight Watchers یک شبه تا ۱۱۰ درصد افزایش یافت. اگر درگیر افزایش فروش و درآمد هستید، یک فرد بانفوذ و مرتبط با صنعت کسب و کار خود را بیابید تا برند یا محصولات شما را توصیه و معرفی کند.

نتیجه

همانطور که تحقیقات مطرح شده در این مطلب نشان می‌دهند، افزایش درآمد شما تا ۳۰ درصد، ۵۰ درصد، ۱۰۰ درصد و یا حتی بالاتر امکان‌پذیر است. از استراتژی‌های بالا استفاده کنید تا شاهد افزایش درآمد از فروش در شرکت خود باشید.

 

کتاب رایگان

«استراتژی قیمت‌گذاری هوشمندانه برای بالا بردن وفاداری مشتری»

پیام و یا پرسش‌تان را بنویسید.