افزایش سرعت فروشگاه اینترنتی (۱۰ راهکار)

دسته‌بندی:

سرعت بارگذاری وبسایت‌های تجارت الکترونیک، به خاطر افزایش استفاده از اینترنت‌های پرسرعت، افزایش زیادی داشته است. اما خیلی از فروشندگان به دنبال این هستند که سرعت سایت‌شان را بالاتر ببرند.
حقیقت تلخ این است که خرده فروش‌ها می‌توانند یک وبسایت کاربرپسند راه بیندازند اما اگر مدت زیادی طول بکشد تا این سایت باز شود بازدیدکنندگان به احتمال زیاد از آن خرید نمی‌کنند. گاهی حتی یک ثانیه تأخیر می‌تواند بر درآمد نهایی اثر منفی بگذارد. در این پست ۱۰ راهکار برای افزایش سرعت فروشگاه اینترنتی آورده شده است.

۱. کاهش سایز صفحه

سایز صفحه با کیلوبایت اندازه‌گیری می‌شود. تمام عناصر موجود در صفحه، از جمله تصاویر، فایل‌های جاوااسکریپت و فایل‌های CSS، سایز نهایی را تعیین می‌کنند. هرچه سایز کمتر باشد بهتر است. از قرار دادن عناصر حجیم در صفحه بپرهیزید. پیش از انجام هر تغییری در صفحه سرعت بارگذاری را بررسی کنید. سایز صفحه را می‌توانید با ذخیره کردن صفحه در کامپیوترتان اندازه بگیرید. صفحه را ذخیره کنید و سایز پوشه‌ی ساخته شده را ببینید.
سعی کنید سرعت بارگذاری صفحه زیر ۳ ثانیه باشد، مگر این که وبسایت شما برای فروش بیشتر نیاز به گرافیک سنگین‌تری داشته باشد. در این حالت تعادلی میان از دست دادن مشتریان به خاطر سرعت و جذب مشتریان به خاطر گرافیک غنی پیدا کنید.

۲. از شبکه‌ی تحویل محتوا (CDN) استفاده کنید

اگر از سراسر جهان مشتری دارید، از شبکه‌های تحویل محتوا استفاده کنید. این شبکه‌ها محتوای شما را در سرورهای خود که در نقاط مختلف جهان هستند ذخیره می‌کنند و با توجه به موقعیت بازدیدکننده، سریع‌ترین سرور را انتخاب و محتوا را برای او می‌فرستند.

۳. از تکنولوژی کش و حافظه استفاده کنید

برای کمتر کردن تعداد درخواست‌ها به پایگاه داده می‌توانید از کش و حافظه استفاده کنید. این تکنولوژی‌ها کاتالوگ محصولات، اطلاعات مشتری، ایندکس جستجوی سایت و اطلاعات دیگر را به طور موقت در حافظه ذخیره می‌کنند و درخواست‌ها به پایگاه داده را کاهش می‌دهند. از آنجایی که خواندن و نوشتن در حافظه‌ی موقت سرور ده برابر سریع‌تر از هارد سخت است، کارایی وبسایت افزایش می‌یابد.

۴. فشرده‌سازی داده‌ها

از Gzip یا نرم‌افزارهای فشرده‌سازی دیگر استفاده کنید تا سایز داده‌ای که به مرورگر منتقل می‌شود کاهش یابد. فشرده‌سازی در سمت سرور و پیش از ارسال آن به مرورگر کاربر انجام می‌شود. برای این کار باید از توسعه‌دهنده‌ی خود بخواهید فایل تنظیمات وب سرور را تغییر دهد. احتمال رخ دادن این اتفاق بسیار کم است اما پیش از انجام فشرده‌سازی، با استفاده از ابزارهای مانیتورینگ، مطمئن شوید مشتریان شما از مرورگرهای قدیمی مثل اینترنت اکسپلورر ۴ استفاده نمی‌کنند. زیرا این مرورگرها با Gzip سازگار نیستند.

۵. ابعاد تصاویر را مشخص کنید

طول و عرض تصاویر را به طور مشخص ذکر کنید تا مرورگر بتواند مکانی برای عکس اختصاص دهد و آنها را همزمان با دیگر اطلاعات بارگذاری کند. اغلب فروشندگان ابعاد تصاویر را مشخص نمی‌کنند. این کار مرورگر را مجبور می‌کند پیش از انجام باقی کارها تصویر را بارگذاری کند که زمان بیشتری طول می‌کشد و کارایی را پایین می آورد.
تعریف طول و عرض تصویر باعث می‌شود مرورگر بداند چقدر جا باید به آن تصویر اختصاص دهد، بنابراین می‌تواند همزمان با بارگذاری باقی اطلاعات، تصویر را هم بارگذاری کند.

دانلود کنید: راهنمای عملی بهینه‌سازی تصاویر برای وب

۶. تنظیمات پلتفرم را بهینه کنید

اگر از یک پلتفرم تجارت الکترونیک استفاده می‌کنید، تنظیمات مربوط به افزایش سرعت را در آن پیدا کنید و آنها را تنظیم کنید. اغلب پلتفرم‌ها راهکارهایی برای افزایش سرعت فروشگاه اینترنتی در اختیارتان می‌گذارند. برای مثال، تنظیمات پیش‌فرض مجنتو از فشرده‌سازی فایل، شبکه‌ی تحویل محتوا و دیگر بهبودهای مربوط به سرعت پشتیبانی می‌کند. کاربر ادمین مجنتو می‌تواند بدون نیاز به دانستن دانش برنامه‌نویسی این بهبودها را انجام دهد.

۷. تعداد درخواست به سرور را کاهش دهید

با یکی کردن فایل‌ها می‌توانید تعداد درخواست‌ها به سرور را کاهش دهید. برای مثال به جای این که چندین درخواست برای بارگذاری چندین فایل جاوااسکریپت به سرور بفرستید، می‌توانید تمام فایل‌ها را در یک فایل جمع کنید و بعد یک درخواست برای بارگذاری آن به سرور بفرستید. این کار سرعت بارگذاری صفحه را افزایش می‌دهد. تکنیک‌ها و ابزارهای زیادی برای این کار وجود دارد. مثل CSS Sprites که عکس‌ها را با یک درخواست بارگذاری می‌کند. اگر از مجنتو استفاده می‌کنید می‌توانید در پنل ادمین فایل‌های جاوااسکریپت و CSS را یکی کنید.

۸. سرعت را مانیتور کنید

به طور مرتب سرعت بارگذاری وبسایت خود را مانیتور کنید تا بتوانید مشکلات را شناسایی و رفع کنید. اگر صفحه‌ای بیش از ۳ ثانیه طول می‌کشد تا بارگذاری شود به احتمال زیاد باید بهینه شود. ابزارهای زیادی برای اندازه‌گیری و شناسایی مشکلات مربوط به سرعت وجود دارد. از جمله Pingdom، YSlow و PageSpeed Insights.
مثال‌های زیر مربوط به امتیاز سرعت فروشگاه‌های بزرگ در یک لپتاپ است که توسط PageSpeed Insights تعیین شده‌اند. امتیاز ۸۵ به بالا به معنی بازدهی خیلی خوب است و به نظر می‌رسد تنها وبسایت Ebay توانسته به این امتیاز دست یابد:

  • Amazon.com: 83/100
  • Ebay.com: 86/100
  • Walmart.com: 37/100
  • Staples.com: 54/100
  • /Target.com: 69/100
  • Zulily.com: 72/100
  • Overstock.com: 84/100
  • Newegg.com: 66/100
  • Nordstrom.com: 75/100
  • Gilt.com: 63/100

۹. از ریدایرکت بپرهیزید

اگر مجبورید از ریدایرکت‌ها در فروشگاه خود استفاده کنید، آنها را به حداقل برسانید. هر ریدایرکت درخواست دیگری به سرور است که سرعت بارگذاری را پایین می‌آورد. اغلب فروشندگان از ریدایرکت‌ها برای هدایت مشتریان از یک آدرس قدیمی به آدرس جدید استفاده می‌کنند. این ریدایرکت‌ها پس از این که اغلب مشتریان به آدرس جدید دسترسی پیدا کردند باید حذف شوند.

۱۰. از سرور پرسرعت استفاده کنید

منابع سرور خود از جمله حافظه موقت، هارد سخت و پردازنده را با توجه به نیازتان افزایش دهید تا سرعت پردازش درخواست‌ها بیشتر شود.
از شرکت هاستینگ خود بخواهید در مواقع اوج ترافیک منابع سرور شما را افزایش دهند. بعد از ابزاری استفاده کنید که در صورت رسیدن به اوج ترافیک، برای شما ایمیل بفرستد تا بتوانید سرور را باز هم بهبود دهید.
اگر شما هم پیشنهادی برای افزایش سرعت فروشگاه اینترنتی دارید با ما در میان بگذارید.

 

به دنبال مسیر مناسب برای فروشگاه خود هستید؟

همیشه اول با حرفه‌ای‌ها مشورت کنید.

پیام و یا پرسش‌تان را بنویسید.