بهبود صفحات فرود (ده راهکار)

دسته‌بندی:

صفحات فرود اولین فرصت شما برای جذب مشتریان بالقوه هستند. بنابراین مهم است که آنها را به درستی پیاده‌سازی کنید. در این مطلب ده راهکار برای بهبود صفحات فرود آورده شده است.

صفحات فرود اغلب اولین نقطه برای ایجاد تعامل بین برند و مشتری بالقوه هستند. این صفحات می‌توانند برای افزایش بازده‌ی تبلیغات، خبرنامه‌ها، کمپین‌های شبکه‌های اجتماعی و ترافیک جستجو، ساخته شوند. هدف اصلی صفحات فرود رساندن یک پیام صریح و دادن اطلاعات کافی در مورد برند به بازدیدکنندگان و در نهایت افزایش نرخ تبدیل است. تبدیل می‌تواند هر چیزی باشد. از خرید یک محصول یا سرویس تا ثبت نام برای خبرنامه یا گرفتن کد تخفیف.

چگونه میتوانیم یک صفحه‌ی فرود مؤثر بسازیم؟ همه چیز را باید در نظر گرفت، از طراحی صفحه تا محتوای آن و حتی محل قرار گرفتن دکمه‌ی اقدام به عمل. در اینجا ده راهکار آورده شده که به شما کمک می‌کنند کار خود را بلافاصله شروع کنید:

۱. هدف مشخصی برای صفحه‌ی فرود تعریف کنید و مشخص کنید این صفحه کجا و چگونه قرار است مورد استفاده قرار گیرد.

۲. از یک تیتر اصلی جذاب استفاده کنید که خیلی سریع موضوع صفحه را به بازدید کننده منتقل کند و آنها را مطمئن سازد که صفحه با جستجوی اولیه‌ای که انجام داده‌اند مرتبط است.

۳. محتوای متقاعد کننده و متفاوتی بسازید و در مورد مزایای محصول توضیح دهید. سعی کنید راه‌حلی برای نگرانی‌های مشترک در مورد یک مشکل ارائه دهید.
نکته: از تجربیات و توصیفات مشتریان خود برای نشان دادن اصالت محصول استفاده کنید.

۴. مطمئن شوید که متن شما به راحتی قابل خواندن است. آن را به دو یا سه قسمت قابل فهم تقسیم کنید و از سرتیترهای تاثیرگذار و لیست های شماره‌دار در محل مورد نیاز استفاده کنید.

۵. از دکمه‌ی اقدام به عمل قدرتمندی که حس ضرورت را در بازدیدکننده ایجاد کند استفاده کنید و در مکان های مختلف در صفحه آن را تکرار کنید تا مشتریان تشویق شوند روی آن کلیک کنند. بد نیست دست کم یک اقدام به عمل در بالای صفحه قرار دهید. چند مثال خوب از اقدام به عمل: «همین حالا خرید کنید»، «همین حالا به سبد خرید اضافه کنید» و «بیشتر بدانید».

۶. صفحه‌ی فرود را با استفاده از عکس‌های مرتبط جذاب کنید. شما همچنین می‌توانید از ویدئو، نمودار، جدول و انواع رسانه‌های دیگر استفاده کنید.

۷. متن خود از لحاظ دستوری و خطاهای املایی ویرایش کنید. این نکته بسیار مهم است.

۸. طراحی صفحه‌ی فرود را با ظاهر کلی وبسایت خود هماهنگ کنید تا مشتریان بتوانند با برند و پیغامتان ارتباط برقرار کنند. از رنگ‌های متضاد برای دکمه اقدام به عمل خود استفاده کنید تا توجه را جلب کند.

۹. راه‌های ارتباطی را ذکر کنید تا مشتریان بدانند هر زمانی که بخواهند به شما دسترسی دارند.

۱۰. اگر در حال جمع آوری اطلاعات هستید از فرمی کوتاه برای دریافت اطلاعات مهم استفاده کنید و با اضافه کردن قوانین امنیتی و حریم خصوصی اعتمادسازی کنید.

نکته: همیشه در حال تست کردن باشید. برای بالا رفتن نرخ تبدیل و پیدا کردن بهترین راه برای بهبود صفحات فرود از آزمون A/B استفاده کنید. می‌توانید عناصر متعددی مثل سرتیترها، رنگ تم، و حتی متن دکمه اقدام به عمل را در این آزمون تغییر دهید.
آیا برای ساختن صفحه‌ی فرود فروشگاه اینترنتی خود آماده هستید؟ حتما این راهکارهای مفید را به کار ببندید. اگر برای طراحی وبسایت‌تان نیاز به کمک داشتید، با ما تماس بگیرید.

 

کتاب رایگان

«۱۱ اشتباه بزرگ در صفحات فرود که باید از آنها بپرهیزید»

پیام و یا پرسش‌تان را بنویسید.