حساب کاربری می‌تواند نرخ تبدیل شما را افزایش دهد

دسته‌بندی:

اغلب بهتر است حساب‌های کاربری برای خریدارها اختیاری باشد. اما دلایل خوبی وجود دارد که خریدارها را ترغیب کنید حساب کاربری بسازند و این کار اگر درست انجام شود، نرخ تبدیل و وفاداری مشتری‌ها را افزایش می‌دهید.

گرچه کسب و کارهای کوچک ‌نباید مدل کسب و کار آمازون را تقلید کنند، امکانات زیادی در حساب کاربری و مراحل تسویه‌ی آمازون وجود دارد که آن را سرپا نگاه می‌دارد، علی‌رغم این که قیمت‌هایش گاهی نسبت به رقبایش بیشتر است. این امکانات در عین حال که امن هستند، قابلیت انعطاف دارند و برای خریدارها امکانات خوبی فراهم می‌کنند و البته لازمه‌ی همه‌شان این است که حساب کاربری بسازید.

منبع تمام تصویرهایی که در ادامه می‌بینید آمازون است.

چندین لیست دلخواه

خریدارهای دائمی دوست ندارند همه‌ی محصولات دلخواهشان را در یک لیست قرار دهند. توانایی نگهداری چندین لیست دلخواه به این معنی است که خریدار می‌تواند هدیه‌هایی که باید بخرد، محصولاتی که به زودی به آنها نیاز پیدا می‌کند، و محصولاتی که روزی خواهد خرید را به صورت جداگانه فهرست کند. همچنین می‌تواند محصولاتی را که برای یک پروژه‌ی هنوزکلیدنخورده یا مسافرتی نزدیک نیاز دارد در لیست دلخواهش ذخیره کند. اگر بتواند لیست دلخواهش را با دیگران هم به اشتراک بگذارد، چه بهتر.

چرا خوب است: می‌شود به مشتری‌ها، هم در صفحه‌ی فروشگاه و هم از طریق ایمیل، یادآوری کرد که در لیست دلخواهشان چه محصولاتی ذخیره کرده‌اند. همچنین می‌شود بهشان هشدار داد که قیمت محصولاتی که در لیست دلخواه دارند تغییر کرده است یا موجودی‌شان رو به اتمام است.

چندین آدرس ارسال

ویرایش کردن مداوم آدرس ارسال کار ملال‌آوری است. حتی ملال‌آورتر است اگر مجبور شوید برای خریدن چند هدیه، سفارش‌های جداگانه‌ای ثبت کنید. این امکان را به خریدارها بدهید تا بتوانند محصولات مختلف را به آدرس‌های مختلفی بفرستند، به خصوص در حراج‌های مناسبتی. با این کار یک قدم به وفاداری بیشتر نزدیک می‌شوید.

چرا خوب است: وقتی خریدارها بفهمند می‌توانند یک کتاب آدرس کوچک برای خودشان داشته باشند، بیشتر ترغیب می‌شوند برای خرید هدیه‌های مختلف به فروشگاه شما برگردند، حتی اگر قیمت شما کمی بالاتر باشد.

ترغیب به خرید بیشتر با صفحه‌ی جزئیات سفارش

چه اتفاقی می‌افتد وقتی یک سفارش توسط مشتری ثبت می‌شود؟ صفحات حساب کاربری می‌توانند بیشتر از نمایش لینک پیگیری اطلاعات در خود داشته باشند. در این صفحه‌ها، مشتری‌ها می‌توانند فاکتور خود را پرینت کنند، درخواست ارجاع سفارش بدهند، نظر خود را بنویسند و خیلی کارهای دیگر. صفحه‌ی جزئیات سفارش، محلی است هم برای ارائه‌ی خدمات مشتری و هم دلیلی است برای خرید دوباره. آمازون این اطلاعات را در صفحه‌ی سفارش نمایش می‌دهد که حاوی پیشنهادها و تاریخچه‌ی مرور فروشگاه هم هست.

چرا خوب است: مشتری‌ها می‌توانند خیلی سریع سفارش قبلی خودشان را دوباره ثبت کنند. می‌توان به آنها یادآور شد که می‌توانند نظری درباره‌ی محصولات بنویسند. علاوه بر این، نمایش محصولات مرتبط می‌تواند به فروش بیشتر بینجامد، به خصوص برای محصولاتی که محصول خریده شده را تکمیل می‌کنند.

اختیاری

قابل درک است که می‌خواهید مشتری‌های بیشتری در فروشگاه‌تان حساب کاربری داشته باشند. اما توجه کنید که بعضی از خریدارها اصلاً دوست ندارند حساب کاربری بسازند. حتماً ساختن حساب کاربری، وارد کردن نام کاربری و گذرواژه و دریافت اطلاعات تکمیلی از مشتری را اختیاری کنید.

 

کتاب رایگان

«۳۴ راهکار که بازدید و کیفیت فروشگاه اینترنتی‌تان را بالا می‌برند»

پیام و یا پرسش‌تان را بنویسید.