بهبود صفحه‌ی محصول در فروشگاه اینترنتی

دسته‌بندی:

صفحات محصول مهم‌ترین قسمت فروشگاه اینترنتی شما هستند، نه فقط چون محصول را به مشتری‌ها معرفی می‌کنند و آنها را ترغیب می‌کند محصول را بخرند، بلکه کمک می‌کنند در موتورهای جستجو رتبه‌ی بهتری کسب کنید و مشتری‌های بیشتری را به سایت خود بکشانید. بهبود صفحه‌ی محصول یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای افزایش فروش است و می‌توانید با صرف اندکی زمان به آن دست پیدا کنید.

نام محصول

باید نام محصول را به درستی انتخاب کنید تا مشتری‌ها دقیقاً بدانند چه چیزی دارید می‌فروشید و رتبه‌تان در موتورهای جستجو افزایش یابد. هرچه نام محصول بیشتر منحصر به فرد باشد، وبسایت‌های کمتری می‌توانند با شما در جستجوهای مرتبط رقابت کنند.
برای مثال می‌توانید از نامی مثل «پودر کراتین» استفاده کنید اما این جستجو بیشتر از ۲ میلیون نتیجه در گوگل دارد. باید از نامی خاص‌تر مثل «ترکیب فسفات کراتین موساشی برای قبل از تمرین» استفاده کنید که فقط ۲۴۷۰۰۰ نتیجه‌ی جستجو در گوگل دارد. با استفاده از نامی مناسب، از بیشتر از ۱.۷ میلیون نفر جلو زده‌اید.


مزیت دیگر این است که بازدیدکننده‌هایی که یک عبارت خاص را (مثل اسم دومی که به محصول مثال بالا دادیم) جستجو می‌کنند احتمال این که آن را بخرند خیلی بیشتر است از آنهایی که دنبال عبارات کلی می‌گردند. وقتی یک نام مناسب انتخاب کردید، آن را در آدرس صفحه‌ی محصول، سربرگ (heading) و بردکرامب هم قرار دهید.

توصیف محصول

نوشتن یک توصیف عالی برای محصول کلید بهبود صفحه‌ی محصول و افزایش فروش شماست. هم به مشتری‌ها اطلاعاتی که می‌خواهند را می‌دهید و هم از طریق موتورهای جستجو مشتری‌های بیشتری به سایت خود می‌آورید. از آنجایی که توصیف محصول منحصر به فرد به همراه محتوای ارزشمند بسیار مهم است، خرج کردن وقت برای نوشتن توصیفی مناسب رتبه‌ی شما را بسیار بالا می‌برد و محصولتان را در مقابل بازدیدکننده‌های بیشتری قرار می‌دهد. یک مثال خوب:


درست مثل یک مشتری فکر کنید، چیزهایی که برای خرید به دردتان می‌خورد را پیدا کنید و بعد توصیف محصول را با کمک آنها بنویسید. برای توصیف ویژگی‌ها از لیست‌های bulleted استفاده کنید که بیشتر توی چشم باشند. مثل این:


اینجور محتوا شما را به رتبه‌های بالا در موتورهای جستجو می‌رساند. علاوه بر این، تصویر جامعی از محصول در اختیار مشتری قرار می‌دهد و هر چیزی را که برای خرید لازم دارید به مشتری می‌گوید. هرچقدر با جزئیات بیشتر محصول را معرفی کنید مشتری‌ها بیشتر می‌فهمند که چرا باید این محصول را به بقیه‌ی محصولات مشابه ترجیح دهند. برای لباس: آیا نو است یا دست دوم؟ برای نقاشی: نقاش آدم معروفی است؟ برای دکوراسیون منزل: آیا طراحی‌ای متعلق به دوره‌ای خاص دارد؟ این جزئیات مشتری‌ها را ترغیب می‌کند که به جای فروشگاه‌های دیگر از فروشگاه شما خرید کنند. مثال:
با نوشتن جزئیات در توصیف محصول، چهار نتیجه از پنج نتیجه‌ی اول به شرکت مثال ما تعلق گرفته است. این همان نتیجه‌ای است که هر کسب و کاری دوست دارد به آن دست پیدا کند.

تصویر

از آنجایی که خرید اینترنتی تجربه‌ای دیداری است، مهم است که برای مشتری‌ها عکسهای بزرگ و زیبا از محصولتان فراهم کنید. تحقیقی در مورد خرید اینترنتی نشان داده است که یک سوم وقت مشتری‌ها در یک فروشگاه اینترنتی به نگاه کردن به عکس‌ها می‌گذرد و ۶۷٪ از مشتری‌ها می‌گویند کیفیت عکس‌ها در تصمیم‌گیری‌شان برای خرید نقش «بسیار مهمی» ایفا می‌کند.


در مثال بالا یک عکس بزرگ و حرفه‌ای، به همراه چندین عکس دیگر در صفحه‌ی محصول قرار دارد. این عکس‌ها طراحی و تقریباً تمام ویژگی‌های دوچرخه را نشان می‌دهند. همچنین مهم است که از عکسهای خیلی بزرگ استفاده کنید تا مشتری‌ها بتوانند آن را زوم کنند. مثال از همان سایت:


اگر به عکس‌هایی مثل این دسترسی دارید حتماً ازشان استفاده کنید. این عکس‌ها تقریباً این حس را به مشتری می‌دهند که دارد به صورت فیزیکی خرید می‌کند. بهتر این است که همیشه از عکس‌های حرفه‌ای استفاده کنید، اما اگر باید عکس‌ها را خودتان بگیرید، از نورپردازی خوب و از پس‌زمینه‌ای ساده استفاده کنید و زاویه‌ها و aspect ratio را در تمام عکس‌ها حفظ کنید.

دانلود کنید! «راهنمای خودانجام عکاسی از محصولات»

نظرها

نظرات یک محصول به آن اعتبار می‌بخشد و همین اعتبار نرخ تبدیل را افزایش می‌دهد. تحقیقات نشان داده است که ۸۰٪ مصرف‌کننده‌ها قبل از خرید نظر بقیه را جویا می‌شوند و قرار دادن نظرها در وبسایت، می‌تواند فروش شما را تا ۱۸٪ افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: نظرات مشتریان تا چه اندازه در بازاریابی اینترنتی اهمیت دارد؟

ویدئو

ویدئوها ابزارهای کارآمد دیگری برای نمایش و معرفی محصول هستند. ویدئوها رتبه‌ی شما را در موتورهای جستجو هم افزایش می‌دهند و مشتری‌های بیشتری به سایت‌تان می‌کشانند و نرخ تبدیل‌تان را هم افزایش می‌دهند.

  • یک ویدئو احتمال این که محصول در صفحه‌ی اول گوگل قرار بگیرید را تا ۵۳ برابر بیشتر می‌کند.
  • بازدیدکننده‌ها ۴۱٪ بیشتر بر روی ویدئوها کلیک می‌کنند تا بر روی متن‌ها.
  • بعد از دیدن یک ویدئو، ۶۴ تا ۸۵٪ بیشتر احتمال دارد محصول را بخرند.

پس اضافه کردن ویدئو می‌تواند قدم بلندی در بهبود صفحه‌ی محصول باشد و در میزان فروش شما تاثیر خیلی زیادی داشته باشد. همچنین باعث می‌شود بازدیدکننده‌ها مدت زمان بیشتری در سایت شما باقی بمانند.
اما چگونه باید ویدئو تهیه کنید؟ اگر یک ویدئوی معرفی از محصول، از کارخانه‌ی تولیدکننده‌اش دارید بهتر از هیچی است. اما بهترین راه این است که خودتان آنها را بسازید. با این روش نه تنها کنترل کاملی بر محتوای ویدئو دارید بلکه اگر محتوایی منحصر به فرد در وبسایتتان قرار دهید رتبه‌تان در موتورهای جستجو هم افزایش می‌یابد.
اگر یک فیلمساز حرفه‌ای نیستید، ممکن است ساختن یک ویدئوی محصول سخت به نظر برسد. اما با یک دوربین ارزان و نرم‌افزارهای ویرایش فیلم می‌توانید به راحتی یکی بسازید. چند تا راهکار:

  • با یک فیلمنامه شروع کنید: بدانید چه می‌خواهید بگویید تا کلمه‌ها از یادتان نروند. لازم نیست دقیقاً از روی فیلمنامه جلو بروید، اما چند تا نکته‌ی مهم و حرف‌های اساسی را در فیلمنامه بیاورید تا حتما آنها را بگویید. حتما ویژگی‌های برجسته‌ی محصول را ذکر کنید.
  • آن را کوتاه بسازید: تحقیقات نشان داده است که کارآمدترین ویدئوها ۳۰ ثانیه یا کمتر هستند. و ویدئوهای بیشتر از ۳ دقیقه اصلاً به درد نمی‌خورند. به یاد داشته باشید که تمرکز کردن وقتی آنلاین هستید بسیار سخت‌تر است.
  • به حرف زدن اکتفا نکنید: خود محصول را هم در ویدئو نشان دهید. وقتی یک ویژگی را معرفی می‌کنید آن را بر روی محصول هم نشان دهید.
  • طبیعی رفتار کنید: همه جلوی دوربین راحت نیستند اما باید تا می‌توانید طبیعی باشید تا صدایتان شنیده شود. فکر کنید دارید با مشتری‌ها حرف می‌زنید، انگار که روبرویتان ایستاده‌اند.

دیدید که تبدیل کردن صفحه‌ی محصول‌ به ابزار بالا بردن فروش کار چندان سختی نیست. از همین امروز بهبود صفحه‌ی محصول در فروشگاه‌تان را شروع کنید تا رتبه‌تان در موتورهای جستجو بالا برود و فروش‌تان افزایش یابد.

 

به دنبال مسیر مناسب برای فروشگاه خود هستید؟

همیشه اول با حرفه‌ای‌ها مشورت کنید.

پیام و یا پرسش‌تان را بنویسید.