۳ راه استفاده از قابلیت‌های تم مجنتو

دسته‌بندی:

یکی از قوی‌ترین ویژگی‌های مجنتو انعطاف‌پذیر بودن آن است. به همین دلیل برنامه‌نویس‌ها و صاحبین فروشگاه‌ها با کمترین هزینه می‌توانند یک تم قدرتمند و کارآمد ایجاد کنند.
در اینجا ۳ راه برای بهره‌برداری هرچه بیشتر از قابلیت‌های تم مجنتو آورده شده است که با استفاده از آنها می‌توانید چالش‌های بزرگ در تم فروشگاه را پشت سر بگذارید.

 Theme Fallback

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های تم مجنتو توانایی آن در به کارگیری کارهایی است که قبلاً انجام شده‌اند. در تم پیش‌فرض مجنتو هزاران بلاک وجود دارند که صاحبین فروشگاه و برنامه‌نویس‌ها می‌توانند از آنها استفاده کنند تا طراحی را به سرعت پیش ببرند. هر بار که می‌خواهید از تم جدیدی استفاده کنید لازم نیست همه‌ی کارها را از اول انجام دهید.
در عوض یک تم شخصی می‌تواند یک تم دیگر را توسعه دهد (extend) یا از آن مشتق شود (inherit). تاثیر این روش پایین آمدن محسوس زمان توسعه است. علاوه بر این، تمام پلتفرم یکپارچه باقی می‌ماند و می‌توانید طراحی‌های آتی را با کمترین خطر خراب شدن سیستم انجام دهید. حتی می‌توانید تمام سیستم را بدون این که تغییری در طراحی‌ها ایجاد شود ارتقا دهید.

بیشتر بخوانید: مجنتو: تم راست‌چین یا راست‌چین کردن تم؟

طراحی زمان‌بندی‌شده

یکی دیگر از ویژگی‌های خوب مجنتو این است که می‌توانید یک طراحی جدید را به صورت موقت پیاده‌سازی کنید. اجازه دهید با یک مثال این ویژگی را توضیح دهیم.
فرض کنید شما فروشگاه لوازم اداری هستید که برای حراج پایان فصل تابستان آماده می‌شوید. همینطور که فصل پاییز از راه می‌رسد، دوست دارید از رنگ‌هایی استفاده کنید که با این فصل متناسب باشند و می‌خواهید عکس‌هایی در سایت قرار دهید که شروع حراج شما را اعلام کنند.
می‌توانید تمام این تغییرات را در یک تم جدید پیاده‌سازی کنید. بعد در مجنتو می‌توانید این تم را برای مدت مشخصی فعال کنید. وقتی تاریخی که در Date From تنظیم می‌کنید از راه برسد، تم فروشگاه شما به طور خودکار به طراحی جدید می‌رود و وقتی به تاریخ تنظیم شده در Date To برسید تم به حالت قبل بازمی‌گردد.


مزیت عمده‌ی این روش این است که می‌توانید بدون عجله تم را طراحی کنید، سپس آن را برای فعال شدن در مدت معینی فعال کنید و به کارهای دیگر برسید. لازم نیست نگران باشید که آن را به موقع فعال و به موقع حذف می‌کنید. علاوه بر این، می‌توانید از آن برای سال دیگر هم استفاده کنید.

طراحی بر اساس کاتالوگ

مجنتو همان انعطاف‌پذیری که در بخش قبل توضیح دادیم را در مدیریت دسته‌بندی‌ها و محصولات در کاتالوگ شما ارائه می‌کند. اجازه بدهید از یک مثال دیگر برای توضیح این بخش استفاده کنیم.
فرض کنید فروشگاه لوازم الکترونیک هستید که چندین برند لپتاپ برای فروش دارد. ممکن است بخواهید هر برند طراحی منحصربه‌فردی داشته باشد.
می‌توانید تمام محصولات مرتبط با هر برند را در یک دسته‌بندی قرار دهید. بعد با استفاده از قابلیت مجنتو در تغییر تم به ازای هر دسته‌بندی، تم جدید را فقط برای آن دسته‌بندی فعال می‌کنید.

حتی، همانطور که در تصویر می‌بینید، می‌توانید تم را برای مدت محدودی (مثلا یک ماه) فعال کنید. پس از این مدت تم به حالت قبلی باز می‌گردد.

مزیت بزرگ استفاده از مجنتو به عنوان پلتفرم تجارت الکترونیک این است که می‌توانید مشکلات پیچیده را به راحتی توسط آن حل کنید. قابلیت‌های تم مجنتو هم از این قاعده مستثنا نیستند و می‌توانید تم را با توجه به نیاز فروشگاه خود به راحتی تغییر دهید.

 

می‌خواهید فروشگاه اینترنتی راه بیندازید؟

اول با حرفه‌ای‌ها مشورت کنید.

پیام و یا پرسش‌تان را بنویسید.