راهنمای گام به گام فروش آنلاین لوازم تحریر

دسته‌بندی:

هر کسی که می‌خواهد کارآفرین شود باید یک فروشگاه اینترنتی داشته باشد و این روز‌ها لوازم تحریر تقاضای زیادی دارد. هر کسب‌وکار یا مرکز آموزشی مانند مدرسه، دانشگاه یا کلاس‌های آزاد نیاز به لوازم تحریر دارند. این کسب‌وکارها اغلب نیاز به لوازم تحریر سفارشی با الگوهای تزئینی یا آرم تجاری دارند.

این بازار هم مانند بازارهای دیگر باید و نبایدهای خودش را دارد. مثل فروشگاه‌های مبلمان و پوشاک، به استراتژی، کمی کار اداری و یک وب‌سایت تجارت الکترونیک زیبا نیاز دارید.

برای فروشگاه آنلاین قلم و لوازم تحریر می‌توانید با مدل B2C (کسب‌وکار به مشتری) شروع کنید، اما بر B2B (کسب‌وکار به کسب‌وکار) هم تمرکز کنید. مدل کسب‌وکار به کسب‌و‌کار به شما کمک می‌کند قراردادهای بزرگ به دست آورید. همراه با شرکت‌ها، می‌توانید استارت‌آپ‌ها را هم هدف بگیرید. کالاهای سفارشی مانند قلم، تقویم و دفترچه خاطرات هم که این روزها بازار گرمی دارد سود خوبی نصیب شما می‌کند.

۱. شرکت‌های عمده‌فروش مناسبی را انتخاب کنید

قبل از گرفتن سفارش، نیاز به یک منبع مشخص لوازم تحریر دارید. برای این کار، می‌توانید به طور مستقیم سراغ برندها بروید یا با برخی از عمده‌فروشان ارتباط برقرار کنید. با بهترین عمده‌فروشان لوازم تحریر در شهر همکاری کنید. تامین‌کننده‌ی مناسبِ فروشگاه لوازم التحریر آنلاین خود را پیدا کنید.

هنگامی که بهترین تامین‌کننده را انتخاب کردید، زمان آن است که محصولات را انبار کنید و فروش لوازم تحریر آنلاین را شروع کنید.

۲. تهیه‌ی موجودی کالا

پس از پیدا کردن یک همکار مناسب، باید تصمیم بگیرید که چه کالاهایی را در فروشگاه لوازم تحریر آنلاین خود قرار دهید. اگر می‌خواهید فروشگاه اینتنرتی خود را به خرده‌فروشی محدود کنید، ابتدا از هر یک از انواع محصولات مثل دفترچه، مداد، خودکار و مارکر یک موجودی اولیه خریداری کنید.

برای لوازم سفارشی ثابت می‌توانید کاتالوگ و نمونه داشته باشید تا وقتی سفارش نهایی شد کالا را تهیه کنید.

۳. یک طرح کسب‌وکار آماده کنید

برای هر کسب‌وکار نوپایی، بهتر است یک طرح تجاری داشته باشید. این طرح به شما کمک می‌کند تا همه‌ی نقاط ضعف کسب‌و‌کارتان را شناسایی کنید تا بتوانید جریان کسب‌و‌کار خود را به نحو موثرتری برنامه‌ریزی کنید.
طرح کسب‌وکار تنها مختص فعالان سیلیکون ولی نیست، بلکه تکلیفی است که کمک می‌کند یک پایه‌ی قوی برای فروشگاه آنلاین خود ایجاد کنید. می‌توانید استراتژی بازاریابی، استراتژی فروش، برنامه‌ریزی مالی و غیره را برای فروش لوازم تحریر آنلاین فهرست کنید.

بیشتر بخوانید: چرا کسب‌و‌کار شما به یک طرح نیاز دارد (و چگونه یکی بنویسیم)

۴. شرکت خود را ثبت کنید

قبل از اینکه واقعاً شروع به فروش آنلاین لوازم تحریر کنید، یک نام تجاری برای کسب‌و‌کارتان ثبت کنید. این کار کسب‌وکار شما را واقعی نشان می‌دهد. همچنین برای هر معامله توافقنامه‌ای امضا کنید تا مستندات قانونی داشته باشید.

۵. وب‌سایت خودتان را بسازید

ایده‌های خودتان را از روی کاغذ به یک وب‌سایت انتقال دهید. فروشگاه اینترنتی شما ویترین لوازم تحریر شما خواهد بود. بهترین سازنده‌ی فروشگاه آنلاین را انتخاب کنید تا یک طراحی شفاف و بی‌نقص برای فروشگاه آنلاین خود داشته باشید.

پیشنهادات خود را در بهترین حالت ممکن نمایش دهید تا مشتریان بیشتری را جذب کنید. سعی کنید از تمی استفاده کنید که جستجوی راحت، سازگاری با تلفن همراه و ترکیب رنگی مناسبی برای آسودگی مشتریان داشته باشد. ناوبری آسان تم باعث می‌شود که مشتریان محصولات مورد نظر خود را راحت پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: چرا مجنتو بهترین راه حل برای فروشگاه اینترنتی شماست؟

حمل کالا

هزینه‌ی ارسال کالا را برای سفارش‌های مختلف مشخص کنید. می‌توانید خودتان ارسال کالا را انجام دهید یا اینکه با شرکت‌های حمل کالا قرارداد ببنید.

ادغام درگاه پرداخت

هر چه گزینه‌های ارسال بیشتری داشته باشید کار را برای مشتریان خود راحت‌تر می‌کنید. این روزها روش‌های مختلفی برای پرداخت رایج شده‌اند که استفاده از آنها گزینه‌های بیشتری برای مشتریان شما فراهم می‌کند. سعی کنید همیشه گزینه‌ی پرداخت در محل را ارائه کنید.

۶. از B2C وارد B2B شوید

پس از موفقیت در بخش خرده‌فروشی به مصرف‌کنندگان، سعی کنید تمرکز خود را به B2B تغییر دهید. اکثر دفاتر، مدارس و دانشکده‌ها به لوازم تحریر مانند دفترچه یادداشت، محصولات سفارشی و کالاهای مشابه نیاز انبوه دارند. رسیدن به این شرکت‌ها و نهادها باعث افزایش فروش شما خواهد شد.

بیشتر بخوانید: راهکار آنلاین فروش B2B

۷. بازاریابی و تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی

بازاریابان به هر کارآفرینی که یک سرمایه‌گذاری جدید را شروع می‌کند، توصیه می‌کنند که یک کمپین بازاریابی نیرومند را بکار گیرد؛ مثل ایجاد صفحات کسب‌وکار در رسانه‌های اجتماعی محبوب مانند اینستاگرم، تلگرام، آپارات، توئیتر و فیس‌بوک.

کمپین‌های بازاریابی ایمیلی و مسابقه راه بندازید و با ارائه‌ی پیشنهادات هیجان‌انگیز مشتریان خود را درگیر کنید.

بیشتر بخوانید: طرح ۱۱ مرحله‌ای بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

این فقط یک راهنمای اولیه برای شروع یک فروشگاه لوازم تحریر آنلاین بود. برای اطلاعات بیشتر در مورد راه‌اندازی یک فروشگاه‌ اینترنتی کتاب زیر را بخوانید.

کتاب رایگان

«راهنمای تمام و کمال راه‌اندازی کسب و کارهای اینترنتی»

پیام و یا پرسش‌تان را بنویسید.