مراحل ساخت یک فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی

دسته‌بندی:

آرایش کردن برای خیلی‌ها یک فعالیت سرگرم‌کننده و خلاقانه است که تعطیل‌بردار نیست. در زمان رکود اقتصادی ممکن است خرید بسیاری از اقلام مراقبت پوست کم بشود، اما خرید بعضی اقلام آرایشی مثل رژ همچنان رونق دارد. این دقیقاً چیزی بود که در دوران رکود اقتصادی سال ۲۰۰۹ در امریکا اتفاق افتاد. بازار این نوع محصولات خیلی کم تحت تاثیر قرار گرفت و فروشگاه‌های زنجیره‌ای آرایشی معروف گزارش کردند که فروش آنها افزایش پیدا کرده است.
فروش لوازم آرایشی آنلاین می‌تواند یک کسب‌وکار بی‌شکست باشد. برآورد شده که هر ۳۰ ثانیه یک شیشه عطر معروف N°۵ شنل خریده می‌شود. صفحات اجتماعی محصولات آرایشی هم همیشه محبوب و پرطرفدار هستند. برای اینکه یک فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی محبوب و موفق داشته باشید که مشتریان وفاداری دارد باید برای ساخت آن اصولی کار کنید و مسیر موفقیت را مرحله به مرحله طی کنید. در این مطلب مهمترین مراحل را توضیح می‌دهیم:

برند خود را ایجاد کنید

برای شروع یک کسب‌وکار آنلاین، شناخته شدن برند مهم است. احتمال اینکه مصرف‌کنندگان از یک برند خوشنام خرید کنند خیلی بیشتر است. برای ساخت برند اول فکر کنید که چه کسی مشتری شماست: مادران پرمشغله، آرایشگران یا دختران جوان؟ یا مثلاً کسانی که عاشق مد هستند ولی بودجه‌ی محدودی دارند؟ مشتری ایده‌آل خود را انتخاب کنید و بعد موجودی لوازم آرایشی فروشگاه خود را بر اساس این مصرف‌کننده تامین کنید. این کار نیازمند یک تحقیق کامل است. فراموش نکنید که برای کسب‌وکار لوازم آرایشی آنلاین خود یک لوگو بسازید و در شبکه‌های اجتماعی حساب کاربری فعال ایجاد کنید.
بیشتر بخوانید: برندینگ و ضرورت آن برای کسب‌وکارها

مجوز بگیرید

فقط به این دلیل که شما لوازم آرایشی را آنلاین می‌فروشید، به این معنی نیست که به مجوز نیاز ندارید. کسب‌وکارهای کوچک‌تری که از طریق شبکه‌های اجتماعی یا پیام‌رسان‌هایی مثل اینستاگرام و تلگرام کالا می‌فروشند ممکن است نیازی به مجوز نداشته باشند و توجه زیادی به آن‌ها نشود، اما اگر می‌خواهید فروشگاه معتبری داشته باشید باید مجوزهای لازم را تهیه کنید. اول باید برای گرفتن ای‌نماد اقدام کنید. با مجوز ای‌نماد می‌توانید از بانک درخواست درگاه پرداخت کنید. داشتن ای‌نماد برای اینکه مشتریان به شما اعتماد کنند حیاتی است.

پلتفرم خود را انتخاب کنید

راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین نیازمند یک چیز مهم است: فروشگاه آنلاین. بسیاری از شرکت‌های لوازم آرایشی محصولات خود را در بازارهایی مثل دیجی‌کالا عرضه می‌کنند که مزایای خاص خود را دارد اما اگر می‌خواهید برند خودتان را داشته باشید، مشتریان وفاداری برای خود جمع کنید، در بلندمدت کار خود را توسعه دهید و مطرح باشید، باید به فکر فروشگاه خودتان باشید. برای اینکه بتوانید کسب‌وکار خود را زودتر راه‌اندازی کنید و به مرور زمان آن را گسترش دهید باید پلتفرمی انتخاب کنید که انعطاف‌پذیر باشد و با نیازهای جدید شما هماهنگ شود. تجربه‌ی ده ساله‌ی سارینا نشان می‌دهد مجنتو برای این کار بهترین انتخاب است.
بیشتر بخوانید: ۱۰ علت برای انتخاب مجنتو به عنوان پلتفرم تجارت الکترونیک

موجودی خود را تامین کنید

موجودی قلب و روح کسب‌وکار شماست. برای به دست آوردن موجودی خود و تبدیل آن به سود، باید لوازم آرایش را خودتان وارد یا تولید کنید یا از کسانی که این کار را می‌کنند محصولات را به صورت عمده بخرید و در فروشگاه خود عرضه کنید. حتماً دقت کنید که محصولات را از نمایندگی‌های معتبر و رسمی بخرید. اگر کالایی کیفیت لازم را نداشته باشد، اول اعتبار فروشگاه شما خدشه‌دار می‌شود. برای قیمت‌گذاری اول ببینید فروشگاه‌های فیزیکی و فروشگاه‌های آنلاین دیگر این کالاها را چگونه قیمت‌گذاری کرده‌اند و بعد قیمت‌ها را مشخص کنید.

بازاریابی کنید

هنگامی که محصولات خود را در فروشگاه آنلاین قرار دادید، باید برای آنها بازاریابی کنید. بسیاری از شرکت‌های لوازم آرایشی که محصولات خود را در پینترست و اینستاگرام به نمایش گذاشته‌اند موفقیت‌های بزرگی به دست آورده‌اند. همچنین می‌توانید ویدئوهای آموزشی بسازید و در یوتیوب و آپارات منتشر کنید. اینفلوئنسرها را هم در نظر بگیرید و به کمک آنها محصولات خود را به دست خوره‌های لوازم آرایش برسانید. برنامه‌های همکاری در فروش که به اینفلوئنسرها برای هر مشتری‌ای که به فروشگاه شما می‌فرستند حق کمیسیون می‌دهد یک راه عالی برای افزایش نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری است و به شناخته شدن برند شما هم کمک می‌کند. مهم‌تر از همه، فراموش نکنید که از رسانه‌های اجتماعی برای پروموشن و تبلیغ محصولات جدید و حراج‌ها و تشکر از مشتریان و نشان دادن آرایش‌های خلاقانه‌ی آنها استفاده کنید. ایجاد یک جمع صمیمانه در کنار برند شما باعث وفاداری مشتریان می‌شود.
بیشتر بخوانید: طرح ۱۱ مرحله‌ای بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

 

کتاب رایگان

«راهنمای تمام و کمال راه‌اندازی کسب و کارهای اینترنتی»

پیام و یا پرسش‌تان را بنویسید.