۴ راه برای افزایش مشترکین خبرنامه

دسته‌بندی:

یکی از بزرگترین دارایی‌های شرکت‌های تجارت الکترونیک، لیست مشترکین خبرنامه‌شان است. در آن پایگاه داده، مجموعه‌ای از مشتری‌های قدیمی و فعلی و مشتری‌های بالقوه وجود دارد. کیفیت برنامه‌ی تبلیغات مبتنی بر ایمیل به طور مستقیم به تعداد این لیست بستگی دارد. در این پست، چند راهکار برای فعال کردن مشترکین قبلی و افزایش مشترکین خبرنامه آورده شده است.

ایمیل‌های بازگشتی را بررسی کنید

وقتی یک خبرنامه می‌فرستید و بعضی از ایمیل‌ها به مقصد نمی‌رسند، یا بازگشت دائم اتفاق افتاده است و یا بازگشت موقت. بازگشت موقت به خاطر صندوق پستی پُر یا عدم پاسخگویی سرور اتفاق می‌افتد. بازگشت دائمی معمولاً از آدرس ایمیل نامعتبر ناشی می‌شود. سرویس‌های ارائه‌دهنده‌ی ایمیل یا سیستم‌های تحویل قبل از این که یک ایمیل را بازگشت دائمی بنامند، چند بار آن را می‌فرستند و اگر تلاش‌هایشان نتیجه‌ای نداشت، آدرس ایمیل را به طور خودکار از لیست مشترکین شما حذف می‌کنند.

به‌هر حال، بازگشت‌های دائمی و موقت خود را هر شش ماه یک بار بررسی کنید و سعی کنید آدرس‌های ایمیل را دوباره امتحان کنید. تجربه نشان داده، درصد کمی از آنها به مشترکین خوبی تبدیل می‌شوند. می‌توانید از سرویس‌هایی مثل BriteVerify برای اعتبارسنجی ایمیل‌ها استفاده کنید.

مشترکین غیرفعال را بررسی کنید

مثل ایمیل‌های بازگشتی، حواستان به مشترکین غیرفعال هم باشد. آنهایی که مدت زیادی است خریدی نکرده‌اند. گرچه بهتر است پشت سر هم برای این گروه ایمیل نفرستید، اما خوب است حراج‌های بزرگ و پیشنهادهای وسوسه‌انگیز را هر از گاهی در اختیارشان بگذارید تا ترغیب شوند و به سایت برگردند. اگر ایمیل را باز کردند یا روی پیوندی کلیک کردند یا اگر خریدی انجام دادند، آنها را از لیست غیرفعال درآورید و مثل مشترکین دیگر برایشان ایمیل بفرستید.

مشترکین جدید جذب کنید

به طور کلی، لیست ایمیل‌ها در هر سال ۲۰ درصد کمتر می‌شود. یعنی حدود ۲۰ درصد از مشترکین هر سال از لیست خارج می‌شوند. بدون اضافه شدن ایمیل‌های جدید، لیست شما به سرعت بلااستفاده می‌شود. گذاشتن راه‌های آسان برای بازدیدکنندگان سایت برای مشترک شدن در خبرنامه ضروری است. اینها چند راه ساده هستند برای این کار:

  • در تمام صفحه‌های سایت جعبه‌ای برای عضو شدن در خبرنامه قرار دهید. مطمئن شوید این جعبه به درستی کار می‌کند، به خصوص روی تلفن‌های همراه.
  • به مشترکین جدید چیزی مثل تخفیف، کتاب الکترونیکی یا هدیه‌ای رایگان اختصاص دهید.
  • از بالاپرها استفاده کنید. بالاپرها جواب می‌دهند. گرچه نباید به طور مداوم ازشان استفاده کنید. مطمئن شوید در وقت درستی ظاهر می‌شوند تا آزاردهنده نباشند.
  • مشتری‌های جدید را به لیست‌تان اضافه کنید. به مشتری‌های جدید (آنهایی که خدمات یا محصولی از شما می‌خرند) بگویید که ایمیل‌هایی از سمت شما دریافت می‌کنند. در هنگام تسویه این گزینه را در اختیارشان بگذارید که نخواهند به لیست خبرنامه اضافه شوند.

برای مشترکین جدید خلاق باشید

راه‌های دیگری هم برای دریافت مشترکین جدید وجود دارد. اگر ترافیک سایت شما اغلب از شبکه‌های اجتماعی است، به احتمال زیاد، این بازدیدکنندگان مشترک خبرنامه‌ی شما نیستند. یک فرم اشتراک در خبرنامه در آن شبکه اجتماعی بگذارید یا به یک فرم اشتراک پیوند دهید. با توجه به ترافیک وبسایت‌تان پیشنهادهایی به مشترکین جدید بدهید.
چند تا راه و ایده‌ی دیگر:

  • نظرگذاران و بررسی‌کنندگان را ترغیب کنید. آنهایی که مایلند بررسی یا نظری درباره‌ی شما بگذارند، به احتمال زیاد مشترکین خیلی خوبی هستند. گزینه‌ی اشتراک در قسمت نظرات و بررسی‌ها قرار دهید.
  • از محتوا استفاده کنید. محتوای خوب می‌تواند باعث افزایش مشترکین خبرنامه شود.
  • از وبسایت‌های تکمیل‌کننده استفاده کنید. اگر محصولات شما محصولات فروشگاهی دیگر را تکمیل می‌کند (نه اینکه رقیب شما باشد)، اشتراک در خبرنامه را در هر دو وبسایت پیشنهاد دهید.

بیشتر بخوانید: بازاریابی ایمیلی موفق و ۱۰ راهکار برای رسیدن به آن

به دنبال مسیر مناسب برای فروشگاه خود هستید؟

همیشه اول با حرفه‌ای‌ها مشورت کنید.

پیام و یا پرسش‌تان را بنویسید.