۵ مزیت عمده‌ی بازاریابی از طریق سیستم همکاری در فروش

دسته‌بندی:

اگر مدتی است در فضای تجارت الکترونیک آنلاین فعالیت دارید، به احتمال زیاد با «بازاریابی از طریق سیستم همکاری در فروش» یا «Affiliate Marketing» آشنا هستید. اما خیلی از آدم‌ها نمی‌دانند که این نوع بازاریابی دقیقاً چیست و چطور کار می‌کند. به زبان ساده، بازاریابی از طریق سیستم همکاری در فروش یک مدل بازاریابی عملکردمحور (Performance-based) است که به همکاران فروش، در ازای انجام عملیاتی خاص، پاداش می‌دهد. این عملیات می‌تواند وارد کردن بازدیدکننده به فروشگاه، پر کردن یک فرم و یا تبدیل بازدیدکننده به مشتری باشد. این نوع بازاریابی می‌تواند با سود بسیار بالا و ریسک پایین، محصولات شما را به دیگران معرفی کند.

برای این که با مزایای این نوع بازاریابی بیشتر آشنا شوید لیستی از ۵ مزیتی که به گمان ما از بقیه مهم‌تر هستند در زیر آورده شده است:

۱. عملکردمحور

مزیت اصلی داشتن برنامه‌ی همکاری در فروش این است که این نوع بازاریابی عملکردمحور است. از آنجا که همکاران فروش فقط در صورت انجام عملیاتی خاص پاداش خود را دریافت می‌کنند، بیشتر ترغیب می‌شوند عملیات مورد نظر شما را انجام دهند. این کار، ترافیک فروشگاه شما را با کمترین زحمت ممکن بالا می‌برد و در عین حال شما را به رسیدن به فروش مورد نظرتان نزدیک می‌کند.

۲. بازاریابی گسترده‌تر

همکاران فروش در تمام بازارها و دسته‌بندی محصولات که امروزه وجود دارد، حضور دارند. چه به دنبال ورود به صنعت خرده‌فروشی باشید و چه بازار ویژه‌ای مثل اسباب‌بازی‌های قدیمی دست‌ساز را دنبال کنید، همیشه می‌توانید وبسایت‌هایی مرتبط برای همکاری در فروش بیابید. خبر خوب این است که این همکاران فروش بازدیدکنندگان زیادی دارند. این نوع همکاری به شما کمک می‌کند در بازاری توسعه پیدا کنید که در غیر اینصورت توانایی جذبش را نداشتید. به این همکاران فروش به چشم افزونه‌ای بر بازاریابی یا تیم فروش فعلی خود نگاه کنید.

۳. کسب اعتبار

با همکاری با وبلاگ‌نویس‌های قابل اعتماد و وبسایت‌های معتبر، می‌توانید شهرت برند و محصولات خودتان را افزایش دهید. این همکاران فروش محصولات شما را به دیگران معرفی می‌کنند و اعتماد مشتری به محصولات و خدمات شما را بالا می‌برند. مشتری‌ها در مرحله‌ی خرید، به نظر یک شخص سوم بیشتر اعتماد می‌کنند تا به متنی که در وبسایت فروشنده به عنوان توصیف محصول قرار داده شده است. آنها همچنین به وبسایت‌هایی که به طور مرتب به آنها سر می‌زنند بیشتر اعتماد می‌کنند.

۴. هزینه‌ی مناسب

به خاطر دلایل بسیاری که در بالا هم ذکر شد، بازاریابی از طریق سیستم همکاری در فروش از لحاظ هزینه بسیار به‌صرفه است. اگر فقط در صورت انجام یک عملیات پولی بپردازید، پولتان را در ازای تبلیغات یا بنرهایی که معلوم نیست چقدر تاثیرگذار باشند، دور نریخته‌اید. علاوه بر این، همکاری در فروش راه آسانی برای کسب اعتبار در بازار هدف شماست، بدون این که مجبور باشید هزینه‌ی یک کمپین کامل تبلیغاتی را متقبل شوید. این کار، نیاز به آزمودن تبلیغات مختلف را در بازارهایی که معلوم نیست هدف شما باشند کاهش می‌دهد.

۵. افزایش سریع ترافیک

افزودن برنامه‌ی همکاری در فروش، در کنار دیگر فعالیت‌های تبلیغاتی، ترافیک بیشتری را در مدت زمانی کمتر نصیب شما می‌کند. هرچه وبسایت‌هایی که پیوندی به شما دارند بیشتر باشند، شانس بیشتری برای تبدیل آن بازدیدکننده‌ها به مشتری دارید. مزیت دیگر این است که موتورهای جستجو توجه بیشتری به وبسایت شما نشان می‌دهند. رتبه‌ی شما در موتورهای جستجو به طور مستقیم به تعداد پیوندهایی به شما که در وبسایت‌های دیگر قرار دارند، وابسته است.

بازاریابی از طریق سیستم همکاری در فروش می‌تواند بسیار سودمند و سرمایه‌گذاری بر روی آن با ریسک کم همراه باشد. با توجه به دلایلی که ذکر شد، فکر می‌کنیم این نوع بازاریابی ارزش سرمایه‌گذاری دارد و می‌تواند بازاریابی شما را تا حد زیادی ارتقا دهد.

 

به دنبال مسیر مناسب برای فروشگاه خود هستید؟

همیشه اول با حرفه‌ای‌ها مشورت کنید.

پیام و یا پرسش‌تان را بنویسید.