بازاریابی ایمیلی موفق و ۱۰ راهکار برای رسیدن به آن

دسته‌بندی:

فروشگاه‌های اینترنتی ده‌ها ابزار برای افزایش درآمد در اختیار دارند.
آیا می‌دانستید ایمیل تا به امروز موثرترین ابزار در حوزه‌ی بازاریابی آنلاین بوده است؟ در واقع بیش از ۹۳ درصد تمام کسب و کارهای اینترنتی از بازاریابی ایمیلی به عنوان مهم‌ترین کانال بازاریابی و فروش خود استفاده می‌کنند.
با در نظر گرفتن تاثیر نهایی ایمیل‌ها خبرنامه‌ها ۴۰ درصد بیشتر از شبکه‌های اجتماعی موثر بوده‌اند. برای مشتریان آنلاین هم ایمیل‌ها و خبرنامه‌ها منبع اصلی اطلاعات بوده است. پس برای این که از این ابزار بیشترین استفاده را ببرید، این ۱۰ راهکار را بخوانید. آنها به شما کمک می‌کنند خبرنامه‌های خوب ایجاد کنید و آنها را در بهترین زمان به آدم‌های مناسب بفرستید و از این طریق، درآمد خود را بیشتر کنید.

بهترین عنوان را برای ایمیل بگذارید

عنوان یک خطی ایمیل اولین برخورد مشتریان با ایمیل خبرنامه‌ی شماست. به خاطر همین باید عنوان ایمیل را خلاقانه، مناسب و منطبق با حال و هوای خبرنامه انتخاب کنید.
از اطلاعاتی که از مشتری‌های فعلی دارید استفاده کنید تا عنوانی شخصی‌سازی‌شده و جذاب بنویسید. از اطلاعاتی مثل نام، علاقه‌مندی‌ها، سابقه‌ی خرید یا موقعیت مکانی. از این اطلاعات برای ایجاد عنوانی منحصربه‌فرد برای هر کاربر استفاده کنید.
عنوان باید کوتاه، جذاب و دقیق باشد. بهتر است عنوان کمتر از ۵۰ کاراکتر داشته باشد.

خبرنامه‌های مرتبط بفرستید

دریافت‌کنندگان خبرنامه را با توجه به مشترکات‌شان دسته‌بندی کنید و به هر دسته‌بندی خبرنامه‌ی مرتبطی بفرستید. مثلاً مردها و زن‌ها، بر اساس سابقه‌ی خرید و علاقه‌مندی‌ها. تحقیقات نشان می‌دهد دسته‌بندی کردن مخاطبین می‌تواند تا ۲۶ درصد نرخ باز شدن ایمیل‌ها را افزایش دهد.
در بهترین حالت، شما برای هر فرد یک خبرنامه‌ی منحصربه‌فرد می‌فرستید. هر کس چیزی متفاوت می‌بیند، علاقه‌مندی‌های مخاطب لحاظ شده است و آدم‌ها دوست دارند بیشتر ایمیل خبرنامه را باز کنند، روی لینکی کلیک کنند و در نهایت چیزی بخرند.
اغلب نرم‌افزارهای بازاریابی ایمیلی این قابلیت را به شما می‌دهند تا مخاطبین را در دسته‌بندی‌هایی قرار دهید.

خبرنامه‌ی جذاب طراحی کنید

طراحی خبرنامه‌ی خود را جدی بگیرید. ترکیب مناسبی از متن و تصویر بسازید و خیلی نگران فضاهای سفید نباشید. طراحی شلوغ گیج‌کننده و غیر قابل خواندن است. عرض ایمیل را کمتر از ۶۰۰ پیکسل در نظر بگیرید.
بهترین محتوای خود را در بالاترین قسمت ایمیل بگنجانید. اینطوری آدم‌های برای پیدا کردن محتوایی که مهم است نیازی به اسکرول کردن ندارند.

موبایل مهم است

ایمیل‌ها هرچه بیشتر و بیشتر در موبایل و تبلت‌ها باز می‌شوند. بسیار مهم است که هر خبرنامه‌ای که می‌فرستید در دستگاه‌های مختلف قابل مشاهده باشد.
راه‌ حل استفاده از طراحی واکنش‌گراست. طراحی واکنش‌گرا به صورت خودکار خبرنامه را با اندازه‌های مختلف صفحه نمایش منطبق می‌کند. به این ترتیب خبرنامه‌ی شما در دسکتاپ، تبلت و تلفن‌های همراه به خوبی دیده می‌شود.
وقتی خبرنامه می‌سازید، مطمئن شوید لینک‌ها به راحتی توسط انگشت قابل لمس هستند. در غیر اینصورت خوانندگان موبایلی را از دست می‌دهید.

زمان‌بندی مهم‌ترین چیز است

بهترین زمان را برای ارسال خبرنامه انتخاب کنید. نرم‌افزارهای بازاریابی ایمیلی این کار را به راحتی میسر می‌کنند. می‌توانید ایمیل‌های رهایی سبد خرید را نتظیم کنید تا هر روز فرستاده شوند. و قالب‌های ایمیلی دیگری بسازید که به صورت روزانه، هفتگی، یا ماهیانه زمان‌بندی شوند و هر وقت که خواستید بتوانید آنها را بفرستید.

در اسرع وقت ارتباط برقرار کنید

به محض این که کسی در خبرنامه‌ی شما عضو شد یا بعد از خرید با او تماس بگیرید. برای مشترکین بهترین پیشنهادتان را بعد از عضو شدن برای او بفرستید، زیرا در این زمان او بیشترین علاقه را به فروشگاه شما نشان داده است.
برای خریداران هم همینطور است. می‌توانید پیشنهاد خرید جذاب دیگری برای آنها بفرستید، زیرا همین حالا از شما خرید کرده‌اند و علاقه‌ی خود را نشان داده‌اند. می‌توانید برای آنها محصولات مرتبط یا محصولاتی که دیگران هم خریده‌اند بفرستید.

دوبار چک کنید، یک بار بفرستید

غلط‌ها را بیابید. اشتباهات املایی یا دستوری تاثیر خبرنامه‌ی شما را از بین می‌برند. یک ایمیل تستی برای خودتان یا تیم‌تان بفرستید تا مطمئن شوید هیچ ایرادی در آن وجود ندارد.

کمپین‌ها را آزمایش کنید

از آزمون A/B استفاده کنید تا مطمئن شوید بهترین نسخه از خبرنامه‌تان ارسال می‌شود. اغلب نرم‌افزارهای خبرنامه این آزمون را در اختیارتان قرار می‌دهند. در برخی از آنها می‌توانید ۹ نسخه‌ی مختلف از یک خبرنامه را بسازید و ارسال کنید.
یک مثال: فرض کنید می‌خواهید به ۴۰ هزار نفر خبرنامه بفرستید. ۵۰۰ ایمیل برای گروه A بفرستید، و ۵۰۰ ایمیل دیگر برای گروه B. هر نسخه که تاثیر بیشتری داشت را برای ۳۹ هزار مخاطب دیگر ارسال کنید.

فرستنده‌ی معتبر

نام و آدرس فرستنده‌ی خبرنامه، در کنار عنوان ایمیل، اولین چیزهایی هستند که مخاطب می‌بیند. پس از مدتی نام و آدرس شما برای مخاطب آشنا می‌شود و انتظار دارد خبرنامه را از همین نام و آدرس دریافت کند. اگر نام و آدرس شما عوض شود، ممکن است مخاطبین فکر کنند خبرنامه جعلی است.

پیگیری کنید

وقتی روی دکمه‌ی ارسال کلیک می‌کنید کارتان با بازاریابی ایمیلی تمام نشده است. خبرنامه را باید پیگیری کنید. نرخ باز شدن، کلیک و تبدیل را ارزیابی کنید تا متوجه شوید چه بخش‌هایی از خبرنامه بهتر از سایر بخش‌ها دارد کار می‌کند. از این اطلاعات نه فقط برای بهبود کمپین ایمیل خود، بلکه برای بهبود کسب و کارتان هم می‌توانید استفاده کنید.

 

به دنبال مسیر مناسب برای فروشگاه خود هستید؟

همیشه اول با حرفه‌ای‌ها مشورت کنید.

پیام و یا پرسش‌تان را بنویسید.