چگونه نرخ تبدیل صفحات فرود را بهبود دهید

دسته‌بندی:

مشتری‌ها وقتی به صفحه‌ی فرود شما می‌رسند در موقعیت حساسی هستند. در همین لحظه است که آنها تصمیم می‌گیرند از شما خرید کنند یا دنبال فروشگاه دیگری بگردند.
هدایت کردن مشتری‌ها به صفحه‌ی فرود یک مساله است و تبدیل کردن آنها به مشتری مساله‌ای دیگر. برای بهبود نرخ تبدیل صفحات فرود باید مشتری را قانع کنید از شما خرید کنند. طراحی صفحه‌های فرود می‌تواند در این راه کمک بزرگی باشد. این ۴ سوال را از خود بپرسید و راهکارهای آنها را به کار برید تا صفحه‌های فرود شما بازدیدکنندگان بیشتری را به مشتری تبدیل کنند.

۱. آیا طراحی صفحه‌ی شما مشتری را لحاظ کرده است؟

مشتری از طریق وبسایت همکار شما به صفحه‌ی فرود رسیده است یا از طریق گوگل؟ اگر از طریق وبسایت همکار آمده باشد، احتمال این که خرید کند بیشتر است. زیرا بازدیدکننده به وبسایت قبلی اعتماد کرده است. اما اگر از گوگل منبع ترافیک شما باشد، صفحه‌ی فرود شما باید تلاش بسیاری انجام دهد تا اعتماد بازدیدکننده را جلب و اعتبار شما را اثبات کند.

آیا طراحی صفحه‌ی فرود شما با پیغام و طراحی برند و تبلیغی که قرار داده‌اید همخوانی دارد؟
برای مثال اگر طراحی صفحه‌ی فرود شما مدرن با طیف آبی باشد اما در تبلیغی که بازدیدکنندگان از طریق آن به صفحه رسیده‌اند رنگ‌های صورتی به کار رفته باشد و طراحی آن قدیمی به نظر برسد، مشتری را سردرگم می‌کنید و احتمال تبدیل شدن او را کاهش می‌دهید. تبلیغاتی که در وبسایت‌های دیگر قرار می‌دهید و صفحه‌های فرود که بازدیدکنندگان می‌بینند، باید با طراحی کلی برند شما سازگار باشد.

۲. آیا وضعیت ذهنی مشتری را درک کرده‌اید؟

درک وضعیت ذهنی مشتری باعث می‌شود صفحه‌های فرودتان کارایی بهتری در تبدیل مشتری داشته باشند.
برای مثال بازدیدکنندگانی که از طریق گوگل و جستجوی یک کلیدواژه به وبسایت شما می‌آیند، به احتمال زیاد فروشگاه‌های رقیب شما را هم گشته‌اند یا قرار است بگردند. صفحه‌ی فرود شما باید او را قانع کند که چرا باید از شما و نه از فروشگاهی دیگر خرید کند.

کلمات کلیدواژه را در صفحه تکرار کنید تا بازدیدکننده مطمئن شود به مکان درستی آمده است. منافع انتخاب محصول یا خدمات خود را تمام و کمال شرح دهید تا توجه او جلب شود. یکی از وضعیت‌های ذهنی مشتری را در نظر بگیرید و صفحه‌ی فرود را با توجه به آن طراحی کنید.
به خاطر بسپارید که هدف شما فروش نیست. این که بازدیدکننده را قانع کنید که ایمیلش را در اختیارتان بگذارد کافی است. زیرا می‌توانید در فرصتی مطلوب‌تر با ارسال ایمیل‌های پیگیری او را به خرید ترغیب کنید.

بیشتر بخوانید: بهبود فرم‌های ثبت‌نام: ۸ راهکار برای افزایش عضویت در وبسایت

۳. آیا در طراحی صفحه، یک و فقط یک اقدام به عمل گنجانده‌اید؟

یکی از بزرگترین عوامل کاهش نرخ تبدیل صفحات فرود، وجود عناصر گیج‌کننده است.
مشتری را با گزینه‌های زیاد سردرگم نکنید. صفحات فرود باید خالی از هر گونه ناوبری یا لینک‌هایی باشند که مشتری را از انجام کاری که می‌خواهید بازمی‌دارند.
صفحات فرود خوب فقط بر انجام یک کار تمرکز می‌کنند. تمام عناصر در صفحه باید برای رسیدن به همین هدف طراحی شوند. تمام فرایند طراحی باید با در نظر گرفتن این هدف انجام شود. هر چیزی که حواس مشتری را پرت کند، نرخ تبدیل را پایین می‌آورد. بنابراین باید یک و فقط یک اقدام به عمل در صفحه‌ی فرود خود قرار دهید.
علاوه بر این، اقدام به عمل باید به طور مستقیم با صفحه‌ی بعد و اقدامی که مشتری باید انجام دهد مرتبط باشد. برای مثال اگر اقدام به عمل «عضویت در خبرنامه» است، مشتری با کلیک بر روی آن نباید به صفحه‌ی اصلی برسد.

بیشتر بخوانید: چرا بار شناختی زیاد برای تبدیل بد است (و چگونه آن را کاهش دهیم)

۴. آیا طراحی را تست کرده‌اید؟

برای بهبود تبدیل باید نقطه‌ی شروع خود را پیدا کنید. آیا نرخ تبدیل صفحات فرود خود را می‌دانید؟
ابزارهای بازاریابی بسیاری وجود دارند که می‌توانید از طریق آنها بازدهی صفحه‌ی فرود خود را ارزیابی کنید و ببینید کدام طراحی برای افزایش تبدیل بهتر عمل کرده است.
آزمون A/B در این شرایط می‌تواند خیلی مفید باشد. البته اگر می‌خواهید نتایج مطلوبی از این آزمون به دست آورید تعداد مخاطبین شما باید تا حد مطلوبی زیاد باشند. پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را بخوانید.

صفحات فرود یکی از قدرتمندترین ابزارها برای تبدیل مشتریان هستند. تمرکزتان را از فروش به خود صفحه تغییر دهید. با توجه به دیدگاه و وضعیت ذهنی مشتری صفحه را بهبود بخشید و یک اقدام به عمل واضح در صفحه بگذارید. در نهایت نتایج را بسنجید تا ببینید کدام طراحی برای شما و بازدیدکنندگان‌تان بهتر است.

 

کتاب رایگان

«۱۱ اشتباه بزرگ در صفحات فرود که باید از آنها بپرهیزید»

پیام و یا پرسش‌تان را بنویسید.