۱۰ علت برای انتخاب مجنتو به عنوان پلتفرم تجارت الکترونیک

دسته‌بندی:

اگر وردپرس که یک پنجم تمام وب‌سایت‌ها روی آن ساخته شده‌ محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوا باشد، مجنتو هم محبوب‌ترین پلتفرم برای فروش آنلاین است. بعضی از بزرگترین برندهای جهان مثل سامسونگ، فورد، هواوی، برگر کینگ، لنوو، الیمپوس، ویزیو، نستله و نایکی به علاوه‌ی میلیون‌ها شرکت تجارت الکترونیک کوچک و متوسط در سراسر جهان از مجنتو استفاده می‌کنند.
علی رغم ظهور رقبای جدید، مجنتو با داشتن سهمی نزدیک به ۲۰ درصد از بازار همچنان محبوب‌ترین است و در صدر پلتفرم‌های فروش آنلاین ایستاده است (طبق آمار سال ۲۰۱۸). که ده علت انتخاب آن را در این مطلب مرور می‌کنیم:

۱.مجنتو متن-باز است.

مجنتو این امکان را به شما می‌دهد که کسب و کار آنلاین خود را با هر مدل و امکاناتی که مدنظر دارید راه‌اندازی کنید. البته استفاده از یک تیم نرم‌افزاری که سابقه‌ی کار با مجنتو را دارد بسیار تاثیرگذار است اما می‌توان برای شروع از توسعه‌دهندگان انفرادی استفاده کنید یا حتی اگر خودتان دانش کافی دارید مجنتو را نصب و پیکربندی کنید. در صورت همکاری با یک تیم مجرب می‌توانید کد مجنتو را تقویت کنید و با نصب افزونه‌های مختلف فروشگاه خود را با امکانات و کارکردهای مختلف بهتر کنید. این افزونه‌ها را می‌توانید در بازار مجنتو بررسی کنید و بخرید.

بیشتر بخوانید: ۷ نکته برای استخدام یک شرکت ساخت و توسعه فروشگاه اینترنتی مجنتو

۲. پشتیبانی جمعی

از آنجایی که مجنتو یک نرم‌افزار متن-باز است، گروه بزرگی از توسعه‌دهندگان در سراسر دنیا هر روز روی آن کار می‌کنند تا مطمئن شوند که بروز، امن و سریع است. همیشه می‌توانید روی کمک این گروه حساب کنید.

۳. ساخته شده برای فروش اینترنتی

اگرچه وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای تمام و کمال است اما مثل مجنتو برای فروش آنلاین ساخته نشده است. به همین دلیل است که مجنتو از ترکیب «وردپرس + ووکامرس» یا «دروپال + دروپال کامرس» امتیاز بیشتری می‌گیرد. مجنتو از ابتدا با امکانات و ویژگی‌های مورد نیاز برای یک وب‌سایت فروش آنلاین کاربردی تجهیز شده است.

۴. مقیاس‌پذیری بالا

مجنتو هم برای شرکت‌های چند ملیتی و هم برای فروشگاه‌های کوچک و منطقه‌ای مناسب است. فارغ از این که به چه امکانات یا تغییراتی نیاز پیدا می‌کنید، مجنتو همگام با رشد کسب‌وکار شما تغییر می‌کند و همیشه شما را غافلگیر می‌کند.

جای تعجبی نیست اگر تعداد زیادی از ۵۰۰ شرکت برتر دنیا از مجنتو استفاده می‌کنند؛ بیشتر آنها فروش آنلاین پیچیده‌ای در فروشگاه خود دارند.

۵. کارایی بالا

اگر بخواهیم در مورد سرعت بارگذاری صفحه، زمان پردازش جست‌وجوها و پارامترهایی از این دست صحبت کنیم، باز هم مجنتو بهترین انتخاب است.

حتی چند میلی ثانیه تاخیر در پردازش درخواست کاربران می‌تواند توانایی یک فروشگاه اینترنتی برای تبدیل بازدیدکننده به مشتری را نابود کند. مجنتو با پیشرفته‌ترین تکنیک‌های ذخیره‌سازی مثل ورنیش و تکنیک‌های دیگر بهینه‌سازی دیتابیس، شرکت‌های بزرگ فروش آنلاین را راضی نگه می‌دارد.

۶. انعطاف‌پذیری

معماری باز مجنتو به شما امکان می‌دهد که برای دستگاه‌های مختلف تجربه‌‌های کاربری مخصوص به خود بسازید.

همچنین می‌توانید رویه‌های بک-اند سفارشی شده را برای نیازهای مخصوص کسب‌وکار خودتان اضافه کنید. در واقع ظاهر و کارکرد فروشگاه آنلاین به طور کامل در کنترل شماست.

۷. مدیریت چندگانه

در مجنتو می‌توانید با یک پلتفرم، چند فروشگاه را اداره کنید. کنترل موجودی، صدور فاکتور، سوابق مشتری و غیره را از یک پیشخوان مدیریت کنترل کنید.

۸. ادغام آسان

ادغام مجنتو با خدمات دیگری مثل درگاه‌های پرداخت، ارسال، ردیابی کالا و حتی نرم‌افزارهای درون سازمانی مانند حسابداری و انبارداری و یا سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتریان آسان و سریع است.

۹. سازگاری با سئو

مجنتو هم مانند وردپرس سازگاری بالایی با سئو دارد. URL‌های سازگار با موتورهای جستجو، نقشه‌ی سایت، راهبری لایه‌ای، بازنویسی URL، متاتگ و توضیحات، از امکانات پیش‌فرض مجنتو هستند.

دانلود کنید: کتاب چگونه بهترین پلتفرم تجارت الکترونیک برای SEO را انتخاب کنید

۱۰. پشتیبانی از موبایل

هر دو نسخه‌ی مجنتو با بکارگیری قابلیت‌های چندگانه‌ی HTML5 ارائه تجربه‌ی خرید موبایلی فوق‌العاده را ممکن می‌کنند. آیا کسب‌وکار شما برای موبایل آماده است؟

بیشتر بخوانید: مجنتو بهترین پلتفرم فروش آنلاین برای شرکت‌های بزرگ

 

کتاب رایگان

«راهنمای تمام و کمال راه‌اندازی کسب و کارهای اینترنتی»

پیام و یا پرسش‌تان را بنویسید.