راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین؛ چرا باید زودتر دست به کار شوید

دسته‌بندی:

تجارت الکترونیک هر ساله رشد می‌کند و به یک نیروی بزرگ در اقتصاد جهانی تبدیل شده است. انتظار می‌رود که تا سال ۲۰۲۰ بازارهای سنتی رشدی ۲ درصدی داشته باشند، در حالی که برای بازار آنلاین در طول مدت مشابه رشدی ۵۶ درصدی پیش‌بینی می‌شود. برای هر کسب‌وکاری بسیار مهم است که یک استراتژی بازاریابی آنلاین نیرومند ایجاد کند، زیرا در آینده‌ی نزدیک فروشگاه‌های فیزیکی دیگر اکثریت فروش را به خود اختصاص نخواهند داد. اگر علاقه‌مند به راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین هستید، حالا می‌تواند یک زمان عالی برای پیوستن به بازار باشد.

در اینجا در مورد دلایلی صحبت می‌کنیم که نشان می‌دهد هم اکنون زمان مناسبی برای پیوستن به تجارت الکترونیک است.

۱. دسترسی به سرمایه

به طور معمول بانک‌ها یکی از اولین گزینه‌ها برای تامین سرمایه هستند اما اگر به هر دلیلی نمی‌توانید یا نمی‌خواهید به سراغ بانک‌ها بروید، می‌توانید به دنبال مشتریان بالقوه و سرمایه‌گذاران خطرپذیر باشید تا از طریق سرمایه‌گذاری جمعی به ایده‌ی خود کمک کنید. اگر یک ایده‌ی نوآورانه و یک طرح جامع کسب‌وکار داشته باشید، می‌توانید کسب‌وکار خود را به سرعت شکل دهید.

در گذشته، جذب سرمایه برای شروع یک کسب‌وکار بسیار دشوار بود. سرمایه‌گذاران می‌خواستند تجربه‌ی گذشته، عادت‌های خرج کردن جاری و مستندات محکمی در مورد مشتریان ببینند. برای یک کسب‌وکار جدید، همه‌ی این‌ها تقریباً غیرممکن است. خوشبختانه، امروزه می‌توانید افرادی را در سراسر جهان پیدا کنید که مایل هستند به پروژه‌ی شما کمک کنند. این شرایط باعث تقویت کارآفرینان در همه جا شده است.

۲. فناوری در کنار شماست

فناوری یکی از نقاط تمرکز اصلی در دنیای تجارت الکترونیک است و هیچوقت به اندازه‌ی امروز تکنولوژیِ سازگار با تجارت وجود نداشته است. بهترین بخش آن این است که این فناوری‌ها همچنان بهبود پیدا می‌کنند و با برنامه‌های کاربردی و فن‌آوری‌های پرداخت جدید، کارها را برای کسب‌وکارها در سراسر دنیا آسان‌تر می‌کنند. حتی می‌توانید از فن‌آوری‌های Blockchain استفاده کنید تا انواع مختلف پرداخت را به صورتی ارائه کنید که در بلندمدت برای شما سودمند باشد.

اگر روی ایجاد محیطی با تکنولوژی بالا تمرکز کنید، موقعیت خود را برای موفقیت در دنیای تجارت آنلاین تسهیل می‌کنید. چه از کنفرانس‌های ویدئویی استفاده کنید چه از ابزارهای تاثیرگذار همکاری، هزینه‌ی انجام کسب‌وکار در سطح بین‌المللی کاهش یافته است در حالی که سطح راحتی انجام کارها افزایش یافته است. دیگر نیازی نیست برای دیدار با مشتریان هزینه‌ی بلیط هواپیما پرداخت کنید و حتی لازم نیست از خانه خارج شوید. به لطف پیشرفت مداوم تکنولوژی، می‌توانید کارهای مختلف خود را از طریق رایانه‌ی شخصی خود انجام دهید.

۳. مصرف‌کنندگان متوجه بازیگران کوچک‌تر می‌شوند

همچنان که اطلاعات بیشتری در مورد محصولات و خدمات در اختیار عموم قرار می‌گیرد، مصرف‌کنندگان بیشتر و بیشتری به کسب‌وکارهای کوچک توجه می‌کنند. برای اولین بار در سال‌های اخیر، اگر کسب‌وکارهای کوچک‌تر محصولات باکیفیتی داشته باشند می‌توانند با غول‌های جهانی رقابت کنند. رسیدن به چنین مخاطب گسترده‌ای در گذشته غیرممکن بود، اما اینترنت جهان را به هم نزدیک‌تر کرده است و به شما این امکان را می‌دهد که با حداقل تلاش توسط مشتریان بالقوه‌ی خود دیده شوید. هر چه کلیک‌های بیشتری از طرف علاقه‌مندان دریافت کنید، بیشتر احتمال دارد که آنها را به مشتری تبدیل کنید. این مسئله برای کسی که به دنبال راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین خود است عامل مهمی محسوب می‌شود.

۴. راه‌اندازی کسب‌وکار از هر زمانی آسان‌تر است

با توجه به تکنولوژی پیشرفته که در مورد آن صحبت کردیم، راه‌اندازی کسب‌وکار اکنون راحت‌تر از هر زمان دیگری است. ابزارهای آنلاین ساده، فارغ از اینکه چقدر در مورد تکنولوژی آنها بدانید، راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین را بسیار آسان‌تر کرده‌اند. این پلتفرم‌ها کار توسعه را بدست می‌گیرند و  به شما این امکان را می‌دهند که به جای درگیری با مدیریت پلتفرم و کارهای فنی، روی فروش و ایده‌هایتان متمرکز شوید.

‌۵. از همیشه ارزان‌تر است

در دورانی که مغازه‌های فیزیکی یکه‌تاز میدان بودند، هزینه‌ی شروع یک کسب‌وکار بسیار زیاد بود. شما مجبور بودید هزینه‌ی اجاره‌ی یک مغازه، برق و دیگر خدمات را بپردازید و بیمه‌های گرانی برای پوشش سرقت و بلایای طبیعی خریداری کنید. با فروشگاه آنلاین، لازم نیست نگران هیچ یک از این هزینه‌ها باشید. هنگامی که شروع به کسب درآمد می‌کنید، می‌توانید ابزارهای توسعه‌ی جدیدی را براساس بودجه‌ی شخصی و تجاری خود انتخاب کنید. این کاملاً به شما بستگی دارد که برای راه‌اندازی کسب‌وکار خود چقدر پول می‌خواهید اختصاص دهید.

۶. فروشگاه‌های فیزیکی بیشتر از همیشه تعطیل می‌شوند

نیاز به فروشگاه‌های فیزیکی همیشه وجود خواهد داشت، اما مصرف‌کنندگان به سرعت می‌فهمند که نیازی نیست تا فروشگاه‌های خرده‌فروشی رانندگی کنند یا در صف‌های طولانی برای محصولاتی انتظار بکشند که ممکن است حتی موجود نباشند. از آنجا که می‌توانید موجودی را کنترل کنید و به مردم اطلاع دهید که محصولات در انبار موجود است، به سرنوشت فروشگاه‌های خرده‌فروشی که منابع محدودی دارند دچار نمی‌شوید. تجارت الکترونیک مزایای عمده‌ای نسبت به شیوه‌ی خرده‌فروشی سنتی دارد.

۷. گزینه‌های پردازش سفارش

فارغ از اینکه چه چیزی می‌فروشید و به چه کسی آن را می‌فروشید، گزینه‌های مختلفی در اختیار شماست. می‌توانید با فروش محصولات خود در بازارهای بزرگ، از فضای انبار و سیستم‌های ارسال این فروشگاه‌ها استفاده کنید. با این حال، اگر نمی‌خواهید برای غول‌های تکنولوژی کار کنید، می‌توانید فروشگاه خودتان را با توجه به سلائق و استانداردهای خودتان راه‌اندازی کنید. این کار ارزان‌تر از هر زمان دیگری است و فرصتی عالی برای توسعه‌ی برند و روابط حرفه‌ای در صنعت شما فراهم می‌کند.

۸. حداقل تجهیزات مورد نیاز

بسته به آنچه که می‌فروشید، ممکن است فقط یک لپ‌تاپ و یک اتصال به اینترنت نیاز داشته باشید. هم اکنون می‌توانید با کارخانه‌ها و تولیدکنندگان، برای توسعه، تولید و تحویل محصول خود قرارداد ببندید بدون اینکه حتی چشمتان به ماشین‌آلات بیفتد. این مسئله در پول و مکان فیزیکی شما صرفه‌جویی می‌کند، زیرا می‌توانید از محیط راحت خود فروش داشته باشید در حالی که یک انبار در سمت دیگر کشور سفارشات را انجام می‌دهد. اگر یک کارآفرین مبتکر هستید، این فرصتی است تا ایده‌های خود را عملی کنید و فرایند تولید را به کارشناسان بسپرید.

۹. بهبود اقتصاد

اقتصاد جهانی در حال رشد است. با بهبود تجارت در تمام بازارهای عمده و بزرگترین اقتصادها، نرخ رشد به بالاترین مقدار رسیده است. این شاخص‌ها به خوبی نشان می‌دهند که حالا زمان خوبی برای شروع کسب‌وکار است، زیرا مشتری‌ها پول دارند و مایل هستند آن را خرج کنند. در فضای اقتصاد داخلی هم هر روز شاهد راه‌اندازی چندین فروشگاه اینترنتی جدید و کشمکش بازیگران کوچک و بزرگ هستیم. هنوز فروشگاه‌های داخلی سهم بسیار کوچکی از کل بازار را در دست دارند و به همین دلیل است که فروشگاه‌های جدید یکی پس از دیگری از راه می‌رسند. بهتر است پیش از اینکه بازار اشباع شود از شرایط حاضر استفاده کنید.

۱۰. پتانسیل توسعه

از آنجایی که راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین آسان است پتانسیل توسعه تقریباً نامحدود است. هنگامی که موفقیت‌هایی به دست بیاورید آدم‌های بیشتر و بیشتری می‌خواهند محصول شما را بخرند. همزمان تبلیغات‌ آنلاین می‌توانند به شما کمک کنند تا بهتر دیده شوید و به مشتریان بالقوه‌ی جدید دسترسی پیدا کنید. از آنجایی که هزینه‌ی ادامه‌ی این مسیر بسیار اندک است، می‌توانید کارکنان جدید استخدام کنید و حتی در نقاط مختلف دفتر باز کنید. این به شما بستگی دارد که می‌خواهید کسب‌وکارتان چقدر بزرگ شود.

۱۱. سهولت ورود

تقریباً هیچ مانعی وجود ندارد که مانع شروع کسب‌وکار آنلاین شما بشود. پس چرا این مسیر را امتحان نکنید؟ همه‌ی آنچه نیاز دارید یک وب‌سایت است و اگر به منابع جدیدی نیاز پیدا کنید می‌توانید آن را فراهم کنید. برای همین کار در ایام قدیم نیاز به یک فروشگاه فیزیکی، کارمندان باصلاحیت و مقدار زیادی موجودی داشتید. امروزه شما حتی نیازی به داشتن کالا ندارید. می‌توانید تجارت الکترونیک خود را بر اساس یک ایده یا خدماتی که می‌توانید به مردم در سراسر جهان ارائه کنید راه‌بندازید. هیچ کس نمی‌تواند جلوی شما را بگیرد.

شروع کنید!

دلایل متعددی برای درگیر شدن در تجارت الکترونیک وجود دارد و حالا بهترین زمان برای انجام این کار است. این یک تلاش حساب‌شده و کم‌خطر است که ممکن است بسیار سودمند باشد. علاوه بر این به عنوان مالک شرکت خود آزادید هر زمان که می‌خواهید کار کنید و موفقیت خود را به صورت روزانه مشاهده کنید.

 

بیشتر بخوانید: چگونه یک کسب‌وکار اینترنتی موفق راه‌اندازی کنید

پیام و یا پرسش‌تان را بنویسید.